iPhone 17 се появи по магазините в петък, предизвиквайки дълги опашки от Пекин до Сингапур.

Но отвъд шумотевицата около старта на продажбите Apple е под натиск да докаже себе си, сблъсквайки се с въпроси за плановете си в областта на изкуствения интелект, както и със засилена конкуренция.

Един от ключовите пазари е Китай, където клиенти чакаха с часове пред магазини на Apple и дори нощуваха пред тях, за да се сдобият с нов модел iPhone, предава CNBC.

Докато в САЩ устройствата iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max, iPhone Air, както и нови модели Apple Watch и AirPods бяха достъпни за предварителни поръчки от 12 септември, глобалният старт има особено значение, тъй като Apple се изправя пред нарастваща конкуренция на международните пазари.

След години на лидерство, Apple вече държи едва 10% от пазара на смартфони в Китай, отстъпвайки на местни играчи като Oppo, Huawei и Xiaomi, сочат данни на Omdia.

Засега признаците за продажбите на серията iPhone 17 в Китай са положителни. Миналия петък JD.com - една от най-големите платформи за електронна търговия в страната - съобщи, че първата минута от предварителните поръчки на iPhone 17 е надминала целия първи ден поръчки на серията iPhone 16 от миналата година.

На по-малкия, но богат, сингапурски пазар моделите iPhone 17 също бяха посрещнати с ентусиазъм, като дълги опашки се извиха пред магазините на Apple из целия град, предава още CNBC.

Потребители са чакали с часове преди отварянето на магазините на Apple в Marina Bay Mall и Orchard - главен търговски район на Сингапур, където е имало и отделна линия за хората с предварителни поръчки.

Според изследователи в Omdia, глобалното търсене на серията iPhone 17 изглежда предимно положително въз основа на предварителните поръчки и отзивите на потребителите.

Най-вече базовият модел iPhone 17 надминава очакванията, тъй като цената му остава непроменена спрямо предшественика си, въпреки увеличения капацитет за съхранение, отбелязват анализаторите на Omdia.

В Сингапур клиентите проявяват интерес и към новите AirPods Pro 3, посочвайки функцията за живо превеждане като голямо предимство.

Успешният старт на iPhone 17 може да успокои инвеститорите след неособено впечатляващото представяне на функциите на Apple в областта на изкуствения интелект, започнало в края на миналата година.

Бен Ууд, главен анализатор в CCS Insight, похвали новите продукти на Apple по време на интервю за CNBC миналата седмица, но подчерта, че компанията трябва да покаже реални резултати в AI сегмента.

„Няма съмнение, че Apple трябва да достави AI решения“, каза той, напомняйки, че миналата година компанията „изпусна топката“, след като направи големи обещания, които не се материализираха. Плановете вече са изместени за следващата година.

„Apple трябва да навакса в AI, но засега мисля, че има достатъчно време, за да се справи в междинния период.“