Магдалена Илиева, iuvo: Всеки инвеститор трябва да има стратегия с ликвиден буфер, средносрочен план и дългосрочен хоризонт
Платформата iuvo, създадена през 2016 г., е сред водещите в Европа в сферата на P2P инвестициите

„Мисли и планирай в евро“. С този кратък, но важен за българските инвеститори съвет Магдалена Илиева – мениджър в iuvo (част от MFG), очерта рамката на устойчивото финансово поведение в условия на растяща несигурност. По време на водещият финансов форум в България Шумът на парите 2025, тя акцентира върху нуждата от стратегическа дисциплина и балансирани инвестиционни решения.
Платформата iuvo, създадена през 2016 г., е сред водещите в Европа в сферата на P2P инвестициите. Тя дава възможност на индивидуални инвеститори да влагат средства в портфейли от кредити, отпуснати от лицензираните институции в групата MFG и извън нея. Към днешна дата над 56 000 потребители използват платформата.

„В последните две-три години забелязваме изключително развитие – значително увеличение на инвестициите на платформата. Смятаме, че това се дължи най-много на новия ни продукт, стартирал през 2022 г. – с ясни условия, фиксирана доходност и фиксиран срок“, подчерта Илиева.
Този продукт – iuvoSAVE – вече съставлява около 29% от общия инвестиционен портфейл на платформата. Тя го описва като особено предпочитан от потребителите заради прозрачността и ефективността му.
Когато говорим за лични финанси, Илиева препоръчва тристепенен подход:
„Всеки инвеститор би трябвало да има диверсификация на портфейла – ликвиден буфер, който покрива разходи за около шест месеца, средносрочни инвестиции с ясна продължителност и доходност, и дългосрочни инвестиции – например в имоти, акции или злато.“
Платформи като iuvo не са алтернатива на банковата система, а инструмент за допълнителна доходност и разширяване на възможностите, подчерта още тя. Въпреки че част от клиентите идват именно в търсене на по-висока доходност, Илиева обръща внимание и на културната промяна, която протича при новото поколение инвеститори.
„Задачата ни е не просто да предлагаме доходност, а да създаваме доверие чрез ясни параметри. Това е модел, който се доказва на практика.“