Акциите на Alphabet се понижиха с близо 5%, преди да заличат част от загубите си, след като OpenAI представи нов браузър с изкуствен интелект по време на събитие във вторник. Това накара инвеститорите да се запитат дали новият продукт няма да отнеме пазарен дял от Google Chrome.

Новият браузър на OpenAI, наречен ChatGPT Atlas, включва ключови функции като интегриран AI асистент и памет, която запомня контекста от предишни търсения и предлага по-интелигентни препоръки. Функцията „режим агент“ (agent mode) позволява на Atlas да извършва действия от името на потребителя – например да пазарува, прави резервации или редактира документи.

Браузърът вече е достъпен за потребители на macOS по целия свят, докато agent mode е наличен в предварителна версия за абонати на ChatGPT Plus, Pro и Business.

Акциите на Google успяха частично да се възстановят до края на борсовата сесия, като завършиха деня със спад от 2,1%.

Според анализатор на Bank of America Джъстин Пост, OpenAI вече е натрупала впечатляваща глобална потребителска база, а новите ѝ продукти могат „да засилят конкурентния натиск“ върху Google и останалите технологични гиганти.

Конкуренцията между AI-браузърите става все по-ожесточена. През септември Google интегрира своя модел Gemini в Chrome, позволявайки на потребителите да използват AI икона в браузъра, за да сравняват и обясняват информация от различни страници.

През юли пък Perplexity пусна своя AI-браузър Comet, създаден като персонален асистент, който изпълнява задачи вместо потребителя. Първоначално достъпен само за абонати на Perplexity Max, Comet беше направен безплатен за всички потребители в началото на октомври.

Скорошното антимонополно решение срещу Google също отваря повече пространство за конкуренция в сегмента на AI браузърите. Решението забранява на компанията да сключва изключителни договори за разпространение на своите продукти (включително Gemini) и я задължава да предоставя достъп до част от своите търсачкови активи на квалифицирани конкуренти.

Браузърът на OpenAI е последният от серия нови продукти, които се конкурират пряко с тези на технологични гиганти като Google и Meta.

Сред тях е и приложението за кратки AI видеа Sora, което вече е надминало 1 милион изтегляния в App Store и може да се превърне в конкурент на YouTube и Reels. Миналия месец инвеститори също поставиха под съмнение бъдещето на Google Search, след като OpenAI представи ChatGPT Pulse - функция, която автоматично предлага дневни препоръки според навиците на потребителя.