Gen Z обучава по-възрастните си колеги на AI – и променя културата в офиса
Обменът на знания променя сътрудничеството. Около половината от анкетираните служители в нов доклад казват, че изкуственият интелект помага за преодоляване на поколенческите различия
&format=webp)
Служителите от Gen Z не само възприемат възможностите на изкуствения интелект, но и насърчават внедряването на технологията на работните места, показва ново проучване.
То е проведено през юни сред над 2000 професионалисти в САЩ и Обединеното кралство от оператора на хибридни работни пространства International Workplace Group, регистриран на Лондонската борса и притежаващ Regus, Spaces и HQ, съобщава CNBC.
Според резултатите, почти две трети от по-младите служители активно помагат на по-възрастните си колеги да възприемат и да се научат да използват инструменти за изкуствен интелект.
„Тази подкрепа често се изразява под различни форми – от практически насоки до споделяне на полезни съвети за интегриране на изкуствения интелект в ежедневните работни процеси“, коментира пред CNBC основателят и главен изпълнителен директор на International Workplace Group Марк Диксън.
Свързване на поколенията
Обменът на знания променя сътрудничеството. Около половината от анкетираните служители казват, че AI помага за преодоляване на поколенческите различия.
Четирима от всеки пет старши мениджъри казват, че партньорството с по-младите им колеги позволява да се фокусират върху „по-ценни задачи“, а 82% приписват на тези иновации откриването на нови бизнес възможности, според доклада.
„Нашето проучване показва, че по-възрастните колеги в компаниите са отворени към изкуствения интелект и, което е също толкова важно, към учене от по-младите поколения“, коментира Диксън.
„Това, което прави тази динамика толкова въздействаща, е нейната взаимност. По-младите служители използват дигиталните си умения, за да насочват колегите си и да въвеждат нови начини на работа, докато по-възрастните допринасят с опита, познанията си за индустрията и по-стратегическите си перспективи“ допълва експертът.
Обучавайки другите във възможностите на технологията, Gen Z също развива собствените си умения в областта.
„Този двустранен обмен не само преодолява различията между поколенията, но и изравнява традиционните йерархии“, обяснява Диксън.
AI подобрява сътрудничеството
Голяма част от служителите приемат потенциала на AI за повишаване на ефективността. 86% казват, че AI ги е направил по-ефективни, а 76% вярват, че помага на кариерата им, като този процент се покачва до 87% сред анкетираните от Gen Z.
Освен това, повечето служители споделят, че технологията им спестява време, като средно печелят 55 минути на ден.
Тя е важна и за начина, по който работят хибридните екипи, като 69% от хибридните служители казват, че AI улеснява работата в екип. 46% от анкетираните посочват ползи като по-добра подготовка за срещи, а 36% казват, че подобрява достъпа до споделени идеи и по-ефективното проследяване след срещите.
Някои от често срещаните области, в които служителите използват AI, са изготвяне на имейли, водене на бележки от срещи, организиране на файлове, въвеждане на данни и попълване на формуляри. С автоматизирането на тези задачи те могат да отделят повече време за по-значима и смислена работа, според доклада.
„В днешната ера, в която цифровите технологии са на първо място, изкуственият интелект се превръща в мощен обединител между поколенията. Този активен обмен на знания и умения ги сближава, насърчава отвореното сътрудничество и спомага за изграждането на по-силен и по-устойчив екип.“, допълва експертът.