TikTok върна Radiohead в класациите: „Let Down“ влиза в Billboard Hot 100 три десетилетия по-късно
Меланхоличната класика от OK Computer намира нов живот чрез емоционални видеа и хорови ремикси, доказвайки как социалните мрежи могат да превръщат забравени песни в глобални хитове

Благодарение на изненадващ бум в TikTok, Radiohead отбелязва своето четвърто парче, достигнало до класацията Billboard Hot 100. И то не е Creep или Karma Police, а меланхолично красивото изпълнение Let Down, част от култовия албум OK Computer от 1997 г.
Песента винаги е била фаворит сред феновете, но никога не е стигала до мейнстрийм ефира по начина, по който са го правили други хитове на групата. За разлика от песни като Harness Your Hopes на Pavement, изстреляна нагоре от алгоритмична прищявка в Spotify, Let Down има дългогодишен статут на класика от албум, считан за един от най-добрите в историята на рок музиката.
@felixofthemonth how do you describe humans (i'm not an alien i promise) . #felixofthemonth #squidgame #gihun #player456 #song #trend #edit #wearenthorses #moots? #letdown #hope #hopecore #humans #people #hopecoreedit #fyp ♬ Let Down - Radiohead
В случая обаче не става въпрос само за фонова музика към грим уроци или видеа с рецепти, какъвто е примерът с възраждането на Running Up That Hill на Кейт Буш или Dreams на Fleetwood Mac. Let Down се използва за емоционални, почти катарзисни видеа, в които тъгата се превръща в красота – едновременно сърцераздирателно тъжна, но и изпълнена с надежда за бягство от тази тъга, пише Tech Crunch.
Един от популярните трендове е монтаж със звездата на Philadelphia Phillies, Зак Уийлър, който ще претърпи операция и ще пропусне остатъка от сезона. На фона звучи хорово преработена версия на Let Down, а върху кадрите са изписани думите: Bouncing back and / One day, I am gonna grow wings – ефект, който сякаш е „проектиран в лаборатория, специално за да разплаче феновете“.
Меланхолията на Radiohead бързо се пренася и в други видеа – от сцени в The Hunger Games до драматични TikTok монтажи. Допълнителен тласък идва от включването на песента в първия сезон на сериала The Bear. А през май музикален TikTok акаунт качва версия с хор, чието описание гласи: Please make the saddest edit that ever exist with this overlay. Резултатът – над 1 милион харесвания.
@thetidess so busy looking for unicorns we don’t see the ones infront of us. II let down-radiohead II~ #northenwhiterhino #whiterino#extinct#sadedit#northenwhiterhinoedit #whiterhinoedit#sad#animal#extinctanimals #animaledit#viral#fyp#fypシ#foryoupage#tiktok#youwillseethisonyourfypanditwillgoviral#isthisviral? ♬ original sound - ️
Според данни на Google Trends интересът към песента започва да расте още през пролетта, за да достигне до точката, в която Let Down успява да влезе в Billboard Hot 100 – почти три десетилетия след създаването си.
Така TikTok не просто „вдъхва нов живот“ на едно парче от миналото, а превръща култова песен на Radiohead в глобален хит за ново поколение.