Procter&Gamble назначи нов главен изпълнителен директор и надмина очакванията за печалбите си
Компанията не разкри причината за промяната в ръководството, но съобщи, че тя е част от планиран и организиран преход, направен от борда на директорите
&format=webp)
Главният изпълнителен директор на Procter & Gamble Джон Моелър обяви, че се оттегля от ръководния пост след четири години начело на компанията.
Той ще бъде наследен от главния оперативен директор Шайлеш Чеджурикар, но ще остане в ръководството като изпълнителен председател и „ще дава съвети и консултации на главния изпълнителен директор по въпроси, свързани с компанията“, съобщи гигантът за търговия с потребителски стоки.
Компанията не разкри причината за промяната в ръководството, но главният комуникационен директор Деймън Джоунс коментира пред Reuters, че напускането на Моелър е част от планиран и организиран преход, направен от борда.
Базираната в Синсинати, Охайо, компания има история на сравнително кратки мандати на главни изпълнителни директори, датираща от средата на 90-те, допълва CNBC.
Предшественикът на Моелър Дейвид Тейлър беше главен изпълнителен директор в продължение на шест години, две от които по време на пандемията, когато компаниите за потребителски стоки се сблъскаха с недостиг на продукти и проблеми във веригата за доставки.
След това Тейлър изпълняваше длъжността изпълнителен председател на борда на директорите.
Под ръководството на Молеър компанията отбеляза бум на продажбите след пандемията, но в комбинация с нарастващи потребителски разходи и лепкава инфлация. Акциите на P&G са поскъпнали с около 13% по време на четиригодишния му мандат, в унисон с индекса S&P 500. От началото на годината те обаче са се понижили с около 6%.
Назначението на Шайлеш Чеджурикар, което влиза в сила 1 януари 2026 г., е в унисон с предпочитанията на P&G да назначава вътрешни лица начело на компанията. Досега той е заемал длъжности в различни звена, включително Health & Beauty Care и P&G Professional. Преди сегашната си роля ръководи направлението Fabric & Home Care, което включва марки като Tide, Ariel и Downy, допълва CNBC.
Ден след новината за рокадата на върха, собственикът на марки като Pampers и Head & Shoulders отчете тримесечните си резултати, които надминаха очакванията на Уолстрийт, но представи прогноза за фискалната 2026 г., която включва загуба от 1 млрд. долара поради по-високите разходи, свързани с митата.
„Увеличихме продажбите и печалбата през фискалната 2025 г. и върнахме високи нива на парични средства на собствениците на акции в динамична, трудна и нестабилна среда“, заяви главният изпълнителен директор.
Гигантът в областта на потребителските продукти очаква ръст на продажбите за фискалната 2026 г. между 1% и 5% и печалба на акция в диапазона от 6,83 до 7,09 долара, но отчита прогнозен насрещен вятър от 39 цента на акция за фискалната 2026 г., или 6% от ръста на основната печалба на акция, свързан с митата на Тръмп, неблагоприятните разходи за суровини, по-високите нетни разходи и основната ефективна данъчна ставка.
Анализаторите на Уолстрийт очакваха ръст на приходите за 2026 г. от 3,1% и печалба на акция от 6,99 долара, според LSEG. Ето какво отчете Procter & Gamble за четвъртото си фискално тримесечие в сравнение с очакванията на Уолстрийт, въз основа на проучване на LSEG сред анализатори:
- Печалба на акция: 1,48 долара при очаквани 1,42 долара
- Приходи: 20,89 млрд. долара при очаквани 20,82 млрд. долара
P&G отчете нетна печалба за четвъртото фискално тримесечие в размер на 3,62 млрд. долара, или 1,48 долара на акция, в сравнение с 3,14 млрд. долара, или 1,27 долара на акция, година по-рано. Нетните продажби нарастват с 2% до 20,89 млрд. долара. Органичните продажби, при които се изключват придобиванията, продажбите и чуждестранната валута, също нарастват с 2%, допълва CNBC.
По-рано този месец JPMorgan и Evercore понижиха рейтинга на компанията. Първата от тях прогнозира слаби органични продажби, а втората посочи загубите на дялове в Amazon като проблем на фона на нарастващото преориентиране към онлайн търговията на дребно.
През юни компанията заяви, че ще съкрати 7000 работни места в следващите две години и ще се откаже от някои продуктови категории и марки на определени пазари, включително от потенциални продажби, като част от по-широк двугодишен план за преструктуриране.
„Това може да не е от голямо значение за перспективите, тъй като те се повишават отвътре“, коментира пред CNBC Брайън Джейкъбсън, главен икономист в Annex Wealth Management, притежаващ акции на P&G. „Може да е по-скоро предаване на щафетата в дълго състезание, отколкото трансформация“, допълни той.