Stellantis очаква 2,3 млрд. евро нетна загуба за първото полугодие заради митата
Нетните приходи за същия период са 74,3 млрд. евро, което е спад спрямо 85 млрд. евро в сравнение с миналата година
&format=webp)
Автомобилният гигант Stellantis очаква нетна загуба от 2,3 млрд. евро (2,68 млрд. долара) през първата половина на годината на фона на нетните разходи и ранните ефекти от американските мита, съобщи компанията в понеделник.
Европейският производител, собственик на популярни марки като Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler и Peugeot, оценява нетните си приходи за първото полугодие на 74,3 млрд. евро, което е спад спрямо 85 млрд. евро от същия период на миналата година.
Предварителните данни идват при липса на финансови насоки, които компанията спря да дава на 30 април, допълва CNBC. Листнатите в Милано акции на Stellantis спаднаха с 3% в понеделник сутринта.
Компанията заяви, че четири ключови фактора са оказали значително влияние върху резултатите през първите шест месеца.
Сред тях са предприетите на ранен етап действия за подобряване на рентабилността, около 3,3 млрд. евро нетни разходи преди данъчно облагане, неблагоприятно въздействие върху коригирания оперативен доход от по-високите промишлени разходи, както и промените във валутните курсове и ранните ефекти от митата на САЩ.
Финансовите резултати за първата половина на 2025 г. ще бъдат публикувани по график на 29 юли.
В предварителните данни Stellantis допълва, че общите ѝ доставки през второто тримесечие спадат до около 1,4 млн. автомобила, което е с 6% по-малко на годишна база.
В Северна Америка доставките за второто тримесечие се очаква да намалеят с около 109 000 единици, което е с 25% по-малко на годишна база, предвид намаленото производство и доставка на вносни автомобили, най-силно засегнати от митата, както и по-ниските продажби в дистрибуторската мрежа от автопаркове.