Платформата за видео съдържание TikTok добавя нови функции, свързани със създателите на песни.

На този етап те все още се въвеждат в бета версия, но ще включват етикет „Автор на песни“ и нов раздел в профила им, в който да показват произведенията си.

Очаква се това да им позволи по-добри възможности за реклама пред потенциални клиенти, пише TechCrunch.

Засега обаче ограничен брой издателски партньори и автори на песни имат достъп до новия етикет, а тези, които искат да се включат, остават в списък на чакащите.

TikTok е проучила над 870 автори на песни и е интервюирала значителен брой от тях, за да разбере нуждите им в социалните медии за изграждането на профил и създаването на възможности за монетизация.

Компанията цитира и независимо проучване, което сочи, че над половината автори на песни, които използват социалните медии, за популяризиране на съдържанието си, предпочитат TikTok за това. Именно резултатите от тези проучвания са повлияли на решението за изграждане на новите функции.

„В TikTok сме страстно ангажирани да подкрепяме авторите на песни и създадохме тези инструменти, за да подкрепим тяхната работа в нашата платформа“, заяви глобалният ръководител на отдела за лицензиране и партньорство в музикалното издаване в платформата.

„TikTok е уникална в способността си да предложи на авторите на песни начин да изтъкнат своите музикални произведения заедно със собственото си съдържание, като им помогне да разкажат истории за своята музика и живот, да повишат своя профил и да изградят своята аудитория в TikTok, както стотици хиляди творци вече правят.“

Любопитен факт е, че Spotify от години пуска функции, позволяващи на авторите на песни да рекламират своите произведения.

Миналата година Tidal отиде отвъд простото изтъкване на произведенията и пусна инструмент за проследяване на техните възнаграждения и управление на произведенията им, за които имат авторски права.

Въпреки че миналата година TikTok реши да закрие своята услуга за стрийминг TikTok Music, платформата все още остава важна за потребителите за откриване на нова музика, и за изпълнителите, за да популяризират песни.

По-рано тази година китайската платформа пусна инструмента TikTok for Artists, който позволява на изпълнителите да следят по всяко време представянето на своите кампании и песни.