Рекламният архив на TikTok е в нарушение на правилата на ЕС за онлайн платформите.

Това е заключението на Европейската комисия след публикувано на предварителните констатации по проверката на платформата по Закона за дигиталнтие услуги DSA, която започна през февруари 2024 г.

Съгласно DSA много големите онлайн платформи трябва да разполагат с рекламно хранилище, за да могат да бъдат идентифицирани измамни реклами и кампании с хибридни заплахи.

Разследването на Комисията установява, че приложението за споделяне на видеоклипове TikTok не предоставя необходимата информация за съдържанието на рекламите, за потребителите, към които са насочени рекламите, и за това кой е платил за рекламите, съобщава Euronews.

Освен това хранилището на TikTok „не позволява на обществеността да търси изчерпателно реклами въз основа на тази информация, като по този начин ограничава полезността на инструмента“, се казва в изявление на Комисията.

TikTok има право на защита след като се запознае с документите и отговори писмено.

Ако обаче предварителните становища на Комисията се потвърдят, на компанията може да бъде наложена глоба в размер до 6% от общия ѝ годишен оборот в световен мащаб.

DSA се прилага за най-големите онлайн платформи от края на 2023 г., а за всички останали - от февруари 2024 г. Оттогава изпълнителната власт на ЕС започна няколко проверки.

Разследването на TikTok обхвана и отрицателните последици, произтичащи от дизайна на алгоритмичните системи, задължението на компанията да гарантира високо ниво на неприкосновеност на личния живот, безопасност и сигурност за непълнолетните, както и достъпа до данни за изследователи, за които разследването продължава.

През декември ЕК започна проверка срещу компанията, подозирайки я в нарушение на закона, тъй като не е намалила адекватно рисковете, свързани с честността на изборите в Румъния. Процедурата все още е в ход.

Нито едно от другите разследвания, включително тези срещу X, Meta и AliExpress, не е приключило.