Когато Cluely, стартъп, който създава продукт, помагащ на хората да „мамят“ във всичко, обяви, че е набрал 15 млн. долара от Andreessen Horowitz (a16z), някои хора в X критикуваха гигантските рискови капиталисти, че са подкрепили противоречивата компания.

В края на краищата Cluely не просто предлага продукт, чиято употреба може да е съмнителна - стартъпът стана известен и с използването на т.нар. ”Rage-bait marketing”.

Но способността на компанията да привлича вниманието е точно това, което е засилило интереса на a16z към стартъпа, разказва TechCrunch.

Още преди да се запознае с основателя на Cluely Рой Лий, партньорът на Andreessen Horowitz Брайън Ким смята, че стартъпите се нуждаят от нови маркетингови тактики в ерата на изкуствения интелект.

Ким, както и много други инвеститори, преди е мислил, че изграждането на превъзходен „занаятчийски“ продукт с много желани функции е ключът към трайния успех, обяснява той в последния епизод на подкаста a16z.

Но малко след появата на генеративния AI той забелязал, че предлагането на изключителен продукт може да не е достатъчно.

„Ако изработите това нещо и OpenAI или някой изгради нов модел, за да включи тази част в своя продукт, с вас е свършено“, казва Ким.

"Така че, това не може да се превърне в този силно обмислен, бавно изграждащ се продукт. Трябваше да бъде нещо, в което основателите се движат изключително бързо."

Това виждане е накарало Ким да вярва, че скоростта, независимо дали в маркетинга или в изграждането на продукта, е от първостепенно значение за създаването на успешен стартъп.

По-рано този месец Ким написа публикация, в която обяснява теорията си защо за стартъпите с изкуствен интелект, насочени към потребителите, „инерцията е ключовото предимство“.

Когато Ким се срещнал с Лий и видял, че Cluely е успяла да превърне хайпа в плащащи клиенти, той веднага разбрал, че е открил основателя, за когото важи неговата теория.

„Беше толкова трудно да се пробие през шума на всичко, свързано с изкуствения интелект, особено в потребителската сфера, и да се направи това последователно всъщност е почти невъзможно“, казва Ким.

„Повечето хора не знаят как да създават популярно съдържание“, посочва Лий в подкаста. "Всеки в X се опитва да звучи като най-интелектуалния и мислещ човек. Но на това просто му липсва вирусният смисъл."

Вместо това Лий е проучил защо някои публикации в TikTok и Instagram се взривяват.

„Алгоритмите насърчават най-противоречивите неща“, казва той. „Аз просто буквално прилагам същите принципи на противоречивост в X и LinkedIn“.

Това, което много хора не знаят, казва Лий, е, че Cluely не е имала функциониращ продукт, когато стартъпът разпространи през април елегантно направеното видео, в което основателят използва изкуствен интелект, за да излъже жена за възрастта си и познанията си по изкуство по време на среща.

Въпреки че има някакво подобие на продукт, Лий все още не е представил решението, за което говори:

„Интернет скочи и попита: “Къде е продуктът?“

Лий е убеден, че след като инструментът бъде пуснат на пазара, той ще предизвика още по-голямо вълнение, отколкото ако Cluely го беше представила, без да се е „рекламирала“ през последните два месеца.

Ким вижда в подхода на Cluely перфектно въплъщение на своята теория за „инерцията като предимство“.

Тъй като времето е от съществено значение в областта на изкуствения интелект, партньорът на a16z е сигурен, че Cluely може да измисли своя продукт в движение.

„Това, което е важно, е да се опитаме да построим самолет, докато той пада от небето“, казва Ким.

Предстои да видим дали този самолет ще полети достойно или ще се разбие.