Нямаш продукт, но имаш реклама - как AI стартъп за „мамене във всичко“ си привлече финансиране
Cluely не просто предлага продукт, чиято употреба може да е съмнителна - стартъпът стана известен и с използването на т.нар. ”rage-bait marketing”
&format=webp)
Когато Cluely, стартъп, който създава продукт, помагащ на хората да „мамят“ във всичко, обяви, че е набрал 15 млн. долара от Andreessen Horowitz (a16z), някои хора в X критикуваха гигантските рискови капиталисти, че са подкрепили противоречивата компания.
В края на краищата Cluely не просто предлага продукт, чиято употреба може да е съмнителна - стартъпът стана известен и с използването на т.нар. ”Rage-bait marketing”.
Но способността на компанията да привлича вниманието е точно това, което е засилило интереса на a16z към стартъпа, разказва TechCrunch.
Още преди да се запознае с основателя на Cluely Рой Лий, партньорът на Andreessen Horowitz Брайън Ким смята, че стартъпите се нуждаят от нови маркетингови тактики в ерата на изкуствения интелект.
Ким, както и много други инвеститори, преди е мислил, че изграждането на превъзходен „занаятчийски“ продукт с много желани функции е ключът към трайния успех, обяснява той в последния епизод на подкаста a16z.
Но малко след появата на генеративния AI той забелязал, че предлагането на изключителен продукт може да не е достатъчно.
„Ако изработите това нещо и OpenAI или някой изгради нов модел, за да включи тази част в своя продукт, с вас е свършено“, казва Ким.
"Така че, това не може да се превърне в този силно обмислен, бавно изграждащ се продукт. Трябваше да бъде нещо, в което основателите се движат изключително бързо."
Това виждане е накарало Ким да вярва, че скоростта, независимо дали в маркетинга или в изграждането на продукта, е от първостепенно значение за създаването на успешен стартъп.
По-рано този месец Ким написа публикация, в която обяснява теорията си защо за стартъпите с изкуствен интелект, насочени към потребителите, „инерцията е ключовото предимство“.
Когато Ким се срещнал с Лий и видял, че Cluely е успяла да превърне хайпа в плащащи клиенти, той веднага разбрал, че е открил основателя, за когото важи неговата теория.
„Беше толкова трудно да се пробие през шума на всичко, свързано с изкуствения интелект, особено в потребителската сфера, и да се направи това последователно всъщност е почти невъзможно“, казва Ким.
„Повечето хора не знаят как да създават популярно съдържание“, посочва Лий в подкаста. "Всеки в X се опитва да звучи като най-интелектуалния и мислещ човек. Но на това просто му липсва вирусният смисъл."
Вместо това Лий е проучил защо някои публикации в TikTok и Instagram се взривяват.
„Алгоритмите насърчават най-противоречивите неща“, казва той. „Аз просто буквално прилагам същите принципи на противоречивост в X и LinkedIn“.
Това, което много хора не знаят, казва Лий, е, че Cluely не е имала функциониращ продукт, когато стартъпът разпространи през април елегантно направеното видео, в което основателят използва изкуствен интелект, за да излъже жена за възрастта си и познанията си по изкуство по време на среща.
Въпреки че има някакво подобие на продукт, Лий все още не е представил решението, за което говори:
„Интернет скочи и попита: “Къде е продуктът?“
Лий е убеден, че след като инструментът бъде пуснат на пазара, той ще предизвика още по-голямо вълнение, отколкото ако Cluely го беше представила, без да се е „рекламирала“ през последните два месеца.
Ким вижда в подхода на Cluely перфектно въплъщение на своята теория за „инерцията като предимство“.
Тъй като времето е от съществено значение в областта на изкуствения интелект, партньорът на a16z е сигурен, че Cluely може да измисли своя продукт в движение.
„Това, което е важно, е да се опитаме да построим самолет, докато той пада от небето“, казва Ким.
Предстои да видим дали този самолет ще полети достойно или ще се разбие.