Темата за листването на борсата в Милано остава на дневен ред за Prada, но модната къща няма да се ангажира, докато до датата на листването не останат шест месеца.

Това заявява финансовият директор Андреа Бонини в ексклузивно интервю за CNBC.

Тъй като групата е листвана на Хонконгската фондова борса, спекулациите за възможно двойно листване продължават още от 2022 г., когато Prada заяви, че това е опция, но не и приоритет.

Сега Бонини коментира, че такава стъпка „ще бъде правилното решение в даден момент“.

„Продължаваме да вярваме, че това е правилното решение. Няма да се ангажираме с график, докато не останат шест месеца до него“, добави той.

Акциите на луксозните стоки претърпяват забавяне след бум, предизвикан от пандемията, и стабилизиране на китайското търсене. Бонини коментира, че се наблюдава „стабилизиране“ на сектора, което означава, че може да се очаква възстановяване на потреблението.

„САЩ са в добра позиция, като цяло е много трудно да се намерят недостатъци в представянето там“, отчита той. Въпреки това, „когато има елементи на балони, които подхранват ентусиазма, винаги е необходимо да бъдем малко предпазливи“, допълва финансовият директор на италианската модна къща.

Групата Prada отбеляза 19 тримесечия на непрекъснат растеж, подчертава още той, подпомогнат по думите му, от „няколко години отлично представяне“ на нейната дъщерна компания Miu Miu, насочена към младата аудитория.

По-рано тази година Prada придоби и Versace от Capri Holdings в сделка за 1,375 милиарда долара.

Бонини намеква, че предстои по-голяма консолидация в луксозната индустрия. От друга страна, ръководството на компанията също ще се промени, тъй като Лоренцо Бертели, синът на Миуча Прада, ще поеме поста от настоящия главен изпълнителен директор Андреа Гуера, въпреки че все още няма определен график за пълното прехвърляне на властта.

„Ние сме в много успешна ситуация, в която основателите и второто поколение са ангажирани едновременно“, отчита Бонини, отбелязвайки, че Prada е привлякла и външни лидери през годините, което я е поставило в „отлична позиция“.

„Преди всичко, това ни дава стабилност. Дава ни последователност. Ако погледнете какво се случи в творческото пространство през изминалата година, мисля, че тази стабилност и последователност са голямо предимство и придават силна цялостност на марките“, допълва той.

Цената на акциите на Prada е спаднала с 21,7% от началото на годината, завършва CNBC.