Завещанието на Армани: 15% от акциите да бъдат продадени. LVMH е с предимство
Дизайнерът е оставил две завещания, едно за бизнес империята и друго за личната му собственост, които са били депозирани пред италианските данъчни власти
&format=webp)
През дългата си бляскава кариера Джорджо Армани не приема оферти за придобиване и отказва да споделя собствеността на модната си империя с потенциални бизнес партньори.
В завещанието си обаче италианският дизайнер, който почина на 91-годишна възраст на 4 септември, упълномощава наследниците си да продадат 15% миноритарен дял от едноименната компания, като предоставят предимството на трима представители в луксозния сектор: френския конгломерат LVMH; гиганта в производството на очила Essilor-Luxottica или козметичната компания L’Oreal, съобщава AP.
Армани, който няма свои преки кръвни наследници, предава контрола над 40% от модната къща на дългогодишния си сътрудник и ръководител на мъжката модна линия Лео Дел'Орко и по 15% на племенницата си Силвана Армани, директор на дамската модна линия, и племенника си Андреа Камерана, според бизнес завещанието му, публикувано онлайн в петък от италианския ежедневник La Repubblica.
Фондацията „Армани“, която той създаде през 2016 г., ще контролира останалите 30%.
В завещанието се посочва, че именно тя трябва да продаде 15% от акциите не по-рано от една година и не по-късно от 18 месеца след смъртта му, допълва AP.
Джорджо Армани – едно от най-разпознаваемите имена и лица в италианската мода, е оставил две завещания, едно за бизнес империята и друго за личната му собственост, които са били депозирани пред италианските данъчни власти в четвъртък и са широко отразявани от медиите в страната в петък.
Личното състояние на дизайнера включва имоти в Милано, Ню Йорк, сицилианския остров Пантелерия и Сен Тропе на Френската Ривиера.
Групата Armani отказва да коментира оповестените в медиите подробности.
И двете завещания са били пренаписани от Армани миналата пролет, частично на ръка на гърба на листове с индиго, допълва AP.
Междувременно, последните колекции на Emporio Armani и Giorgio Armani, проектирани от Армани, ще бъдат представени по време на Миланската седмица на модата, която започва на 23 септември. Специална изложба в Pinacoteca di Brera ще отбележи 50-годишнината на модната къща.
В завещанието си Армани посочва, че бъдещите колекции трябва да се ръководят от „есенциален, модерен, елегантен и дискретен дизайн с внимание към детайлите и удобството при носене“.
Бизнес стратегията на Джорджо Армани да запази модната къща изцяло под свой контрол, е рядкост за италианските бизнес лидери, на фона на Gucci, част от френската група Kering, или наследниците на фамилия Аниели, основатели на Fiat, които поверяват компанията на автомобилния конгломерат Stellantis, допълва AP.