FT: Рекламната група Dentsu проучва възможности за продажба на международния си бизнес
Сделката може да донесе милиарди долари и да сложи край на глобалните амбиции на японската компания в индустрията, засегната от изкуствения интелект
&format=webp)
Японската рекламна група Dentsu проучва продажбата на международния си бизнес - ход, който би сложил край на амбициите ѝ да се конкурира в световен мащаб с WPP и Publicis в сектор, разтърсен от изкуствен интелект.
Листираната на Токийската борса Dentsu е назначила Mitsubishi UFJ Morgan Stanley и Nomura Securities да проучат потенциални купувачи за международния ѝ бизнес с творческа и медийна реклама в сделка, която може да донесе няколко милиарда долара, съобщава Financial Times, позовавайки се на свои източници.
Запознатите с плановете на Dentsu казват пред FT, че потенциални кандидати, включително конкурентни рекламни компании и групи за частен капитал, са били потърсени за купуване на международния бизнес, който е генерирал над 4,5 милиарда долара нетни приходи миналата година.
Според източниците на FT Dentsu проучва редица опции, вариращи от продажба на миноритарен дял в бизнеса до пълна продажба на задграничните си операции. Все още не е взето решение за продажба.
С изненадващото придобиване на Aegis в сделка за 3,2 милиарда паунда през 2012 г., Dentsu създаде петата по големина холдингова компания в сектора.
Международните активи на групата се състоят главно от бившия бизнес на Aegis, както и от по-малки последващи придобивания, като Merkle, консултантска компания за дигитален маркетинг, базирана в САЩ, и Tag Group, компания за дигитално маркетингово производство, базирана в Лондон.
Японската група този месец намали годишната си перспектива, обвинявайки за това трудните условия на международните пазари в Азия, както и в Европа и САЩ.
Dentsu вече разкри планове за преструктуриране на международния бизнес, включително съкращаване на над 3400 работни места. Сега компанията очаква да отчете оперативна загуба от 3,5 милиарда йени (24 милиона долара) тази година, в сравнение с предишна прогноза за оперативна печалба от 66 милиарда йени.
Хироши Игараши, президент и глобален главен изпълнителен директор на Dentsu, заяви пред инвеститорите този месец, че „международният бизнес продължава да се сблъсква с отрицателен растеж във всички региони, което води до предизвикателство за цялостното представяне“.
Най-големият въпрос за потенциалните купувачи ще бъде относно въздействието на новите инструменти за изкуствен интелект, които заместват много от традиционните творчески задачи, както и тези, свързани с медия планирането.