Европейските авиокомпании Lufthansa и Air France-KLM отчетоха по-високи печалби за второто тримесечие въпреки опасенията за индустрията, породени от икономическата несигурност заради американските мита.

Трансатлантическите връзки остават едни от най-доходоносните за печалбите на двете авиокомпании, докато европейските им конкуренти изпитват затруднения, отбелязва Reuters.

Lufthansa заяви в четвъртък, че търсенето в САЩ остава силно въпреки по-слабия щатски долар, докато Air France-KLM изтъкна силата на своето премиум предлагане.

Преодолявяне на слабости, нови предимства

Германският авиопревозвач отчете 27% увеличение на оперативната печалба за второто тримесечие до 871 млн. евро (995 млн. долара), което надмина средната прогноза за 805 млн. евро.

„Въпреки че второто тримесечие отново беше белязано от геополитически кризи и икономическа несигурност, днес потвърждаваме положителната прогноза за годината“, заяви главният изпълнителен директор Карстен Шпор.

Lufthansa се бори с нарастващите разходи за труд, както и с по-бавното възстановяване на трафика от Азия след пандемията, като миналата година издаде две негативни актуализации за печалбата.

Печалбата им обаче се подобрява благодарение на инвестицията в италианската ITA Airways, която допринесе с „изненадващо голяма“ печалба за крайния резултат, заяви анализаторът на Bernstein Алекс Ървинг.

Преминаването към пазара в Италия е мярка за спестяване на разходи – поддържането на центъра в Рим е много по-евтино от това на германските бази, и тази инвестиция вече започва да се отплаща, заявиха от компанията.

Все пак, Ървинг отбелязва, че Air France-KLM е „значително по-добра“ от Lufthansa по отношение на продажбите в Северния Атлантик. В търговията тази сутрин акциите на Lufthansa се понижиха с 1%, докато на Air France-KLM се повишиха с 2,7%.

Оперативната печалба на Air France-KLM за второто тримесечие се повишава до 736 млн. евро от 513 млн. евро година по-рано, в съответствие с очакванията.

Докато Air France се възползва от силното търсене в Париж и от луксозната френска привлекателност, KLM се бори с продължаващите предизвикателства на летище Схипхол край Амстердам, допълва Reuters.

Контраст зад Океана

Междувременно редица американски авиокомпании, сред които гигантът в сектора Delta, се отказаха от годишните си финансови прогнози тази пролет заради отслабващото търсене на пътувания. Те обаче отчетоха подобрение на резервациите от края на юни след резкия спад през март и април, когато Тръмп разпали агресивна търговска война.

Въпреки че търсенето се е стабилизирало, ръководителите на авиокомпаниите отчитат, че то остава под прогнозите от началото на годината.

Освен това разходите на чувствителните към цените пътници остават потиснати на фона на продължаващата несигурност за икономиката на САЩ и нарастващите разходи за живот.

Въпреки че вътрешните пътувания в САЩ са затруднени, което се отразява негативно на нискотарифните авиокомпании, устойчивото търсене на първокласни и дълги международни пътувания помогна на Delta и United Airlines да се представят по-добре, допълва Reuters.