Клиентите на американския пазар са влюбени в очарованието на британската мода, което дава лъч надежда за обрат в изпадналата в затруднение Burberry.

На САЩ се падат общо 19% от бизнеса, а продажбите в Северна и Южна Америка са се увеличили с 4% на годишна база за трите месеца до 28 юни, съобщи компанията на отчета си за първото фискално тримесечие.

Акциите поскъпнаха с 8,13% при сутрешната търговия, съобщава CNBC.

Общите приходи на групата са намалели с 1% на съпоставима база до 433 млн. паунда (582 млн. долара) през тримесечието, в сравнение с 3% спад, прогнозиран от анализаторите в консенсус, съставен от компанията.

Продажбите нарастват с 1% в Европа, Близкия изток, Индия и Африка (EMEIA), като същевременно намаляват с 5% в региона на Китай и с 4% в Азиатско-тихоокеанския регион, което е „предизвикано от Япония след забавянето на туризма“, според компанията.

Въпреки това всички пазари демонстрират забележително подобрение спрямо значителните спадове в предходните тримесечия. „Това, което отчитаме в Северна и Южна Америка, виждаме и в другите региони. Местните ни клиенти са силни в световен мащаб и има последователно подобрение“, заяви главният изпълнителен директор Джошуа Шулман.

Луксозната марка, известна с тренчкотите с характерен каре принт, отдава ръста както на нови, така и на съществуващи потребители, след 4-процентния спад през четвъртото тримесечие на миналата година и 9% през цялата 2025 финансова година.

Шулман заяви, че ръстът показва „разнообразието на луксозните потребители, които съществуват на този пазар“ – от елитни клиенти с високи разходи до обикновени купувачи в търговските центрове с голям трафик. Той допълни, че усилията на Burberry да се позиционира като „луксозна марка с широка универсална привлекателност“ показват успеваемост.

Резултатите са британската марка идват в тревожен контекст за луксозните стоки, тъй като американските мита са в сила и заплашват да подкопаят очакваното съживяване на потребителските разходи в САЩ, докато китайският пазар продължава да изостава.

Главният финансов директор на Burberry Кейт Фери призна, че тарифите са „насрещен вятър“, но заяви, че компанията е прекарала предходната година в адаптиране на веригите за доставки и коригиране на цените, където е било необходимо. „Всъщност подходихме внимателно към ценообразуването в САЩ и разбрахме къде имаме ценова еластичност“, допълни тя на разговора за приходите.

Това се случва на фона на мащабна реформа на 169-годишната луксозна модна къща.

В петък тя съобщи, че обявената по-рано програма за намаляване на разходите, включваща 1700 съкращения на работни места, обявени през май, ще доведе до 80 млн. паунда годишни икономии до края на финансовата 2026 г.

Този месец се навършва една година от назначаването на Джошуа Шулман начело на компанията, който се премина към нея от Michael Kors и през ноември обяви спешни планове за „коригиране на курса“ след продължителен спад в цената на акциите, намаляващи продажби и множество промени в ръководството.

Анализаторите на UBS заявиха в петък, че резултатите дават увереност, че динамиката на марката Burberry „се ускорява“.

„Джош се опитва да насочи колекцията пролет/лято в правилната посока с този фокус върху британското и върху емблематичните продукти на Burberry“, заяви за CNBC Лука Солка, ръководител на сектора за глобални луксозни стоки в Bernstein.

„Фактът, че органичният растеж се подобрява, макар и все още да е отрицателен, е знак, че новата маркетингова визия работи. Очакваме още по-добри новини за второто полугодие, когато пълната зимна гама ще представи изцяло новия маркетингов подход, а това означава много за инвеститорите.“, допълни анализаторът.