Burberry отчете пореден спад в продажбите и предприема мащабни съкращения
Британската луксозна къща обяви програма за намаляване на разходите в опит да се спаси от кризата, причинена от слабото търсене в сектора
&format=webp)
Британската луксозна къща Burberry обяви мащаби промени на фона на продължаващите затруднения, в които изпадна през последните месеци.
Компанията заяви, че мерките могат да доведат до „намаляване на разходите, свързани с персонал, което може да засегне около 1700 длъжности в световен мащаб“ през целия период на програмата, която трябва да приключи през 2027 г., съобщава CNBC.
На този фон продажбите на Burberry спадат с по-малко от очакваното през четвъртото фискално тримесечие, с 6% през трите месеца до март. Анализаторите очакваха спад от 7% според консенсусната оценка на компанията.
За фискалната година продажбите са намалели с 12% при очакван спад от 13%. Общите приходи възлизат на 2,461 млн. паунда (3,273 млн. долара), което е малко повече от очакваните 2,451 млн. паунда.
Акциите на листваната на Лондонската борса компания поскъпнаха с 9,1% тази сутрин след новината, че приходите ѝ са намалели по-малко от очакваното през тримесечието до март.
Продажбите намаляват във всички региони през годината и през тримесечието, което се дължи на слабостта в Азиатско-тихоокеанския регион.
Продажбите в Северна и Южна Америка, които през третото тримесечие бяха светъл лъч на положителни резултати, достигнаха 4% загуба през трите месеца до края на фискалната година.
В изявлението след отчета за тримесечието компанията не се спря конкретно на американските мита, но заяви, че геополитическите събития правят икономиката несигурна и не посочи конкретни цели за финансовата 2026 г.
„Въпреки че работим в труден макроикономически контекст и все още сме в ранните етапи на обрата, аз съм по-оптимистично настроен от всякога, че най-добрите дни предстоят и ще постигнем устойчив рентабилен растеж“, заяви главният изпълнителен директор Джошуа Шулман.
Той пое управлението миналата година и промени стратегията и маркетинга, след като марката изпадна в затруднение заради прекомерно повишаване на цените и широк спад в луксозния сектор.
„С подобряването на нагласите към марката ще увеличим честотата и обхвата на кампаниите си, когато есенните и зимните ни колекции се появят в магазините“, допълни Шулман.
По-лошите перспективи за потребителските разходи в САЩ обаче могат да са предизвикателство за фокуса на върху американските купувачи, които се очаква да увеличат продажбите на Burberry, допълва Reuters.