Китайският собственик на платформата за онлайн пазаруване Temu – PDD Holdings, отчете близо 50% спад на печалбите си, след като търговските политики на Доналд Тръмп нанесоха допълнителни щети на местния пазар, изпаднал в затруднение, съобщава BBC.

Листнатите в САЩ акции на гиганта в електронната търговия се понижиха с над 13% във вторник, след като компанията съобщи, че печалбата за първите три месеца на годината е спаднала до 14,74 млрд. юана (2,05 млрд. долара), което представлява 47% спад.

Председателят на компанията Чен Лей заяви, че спадът се дължи на „радикална промяна във външната политическа среда, като например тарифите“ и допълни, че търговската война между САЩ и Китай е „създала значителен натиск върху нашите търговци“.

По-рано този месец администрацията на Тръмп прекрати т.нар. освобождаване „de minimis“, което позволяваше на пратки на стойност под 800 щатски долара да влизат в САЩ, без да бъдат облагани с вносни мита и постави онлайн търговците на дребно пред реалната заплаха от 120% мита. В отговор Temu заяви, че ще спре да продава стоки директно на клиенти от САЩ.

На вътрешнопазарния фронт, PDD пък се намира в дългогодишна ценова война с конкуренти като Alibaba и JD.com в условията на слаби потребителски разходи.

Temu и нейните конкуренти обаче са изправени и пред проблеми в Европа и Обединеното кралство.

ЕС предложи фиксирана такса от две евро за милиарди малки пратки, изпращани директно до дома на клиента.

Миналия месец финансовият министър на Обединеното кралство Рейчъл Рийвс обяви, че правителството планира да преразгледа митническото третиране на стоки с ниска стойност, влизащи в страната, след постъпили оплаквания от търговци на дребно.