Коледа започва все повече да прилича на сезона на Майкъл Бубле.

Роденият в Канада поп-джаз изпълнител доминира коледната музика през последните няколко години, до голяма степен благодарение на мултиплатинения си албум от 2011 г. „Christmas“.

По някои ключови показатели Бубле изпреварва дори Марая Кери - певицата, която отдавна е наричана „Кралицата на Коледа“ и която е спечелила поне 60 млн. долара от стрийминг авторски възнаграждения през годините за записа си на „All I Want for Christmas Is You“.

Но нека погледнем числата: само през този месец Бубле е генерирал 752 млн. стриймвания на свои записи, включително коледни класики като „It’s Beginning to Look a Lot Like Christmas“, „Holly Jolly Christmas“ и „White Christmas“, показват данни, предоставени на MarketWatch от нюйоркската музикална консултантска компания CAD Management (IQ Research & Analytics Group).

Марая Кери, от своя страна, е събрала 692 млн. стриймвания – съвсем не лош резултат, разбира се, но все пак по-нисък от този на Бубле.. До края на месеца CAD Management очаква той да бъде с около 9% пред Кери по този показател.

Тези стриймвания се превръщат в съвсем реални пари – изпълнителите получават приходи от Spotify и подобни платформи. Според анализ на британската агенция Dark Horse SEO, Бубле може да спечели 11,8 млн. британски лири, или около 15,9 млн. долара, от годишния си празничен стрийминг успех.

Композиторите също печелят, когато музиката им се слуша в различни формати, включително стрийминг. А Марая Кери има предимството, че не само изпълнява „All I Want for Christmas Is You“, но и е съавтор на песента.

И все пак – какво прави Бубле новия крал на коледната музика, ако изобщо може да се присъжда такава титла?

На първо място, той има изключителни вокални умения. Освен това поднася музиката си, особено коледната, по начин, който звучи едновременно елегантно и съвременно.

„Неговата музика е красива“, казва Делайла, популярна радиоводеща пред MarketWatch. „Той може да вземе песен, която е въртяна до втръсване, и с аранжиментите си да я направи свежа, но винаги вярна на духа ѝ.“

Също толкова важно е и това, че Бубле не залага всичко на една-единствена коледна песен, както на практика прави Кери с „All I Want for Christmas Is You“. Бубле печели празничната надпревара благодарение на целия си сезонен каталог – както с по-леки, така и с по-меланхолични песни.

„Бубле е било едно много заето малко елфче“, казва Бил Уърди, директор на програмата Bandier към Университета в Сиракуза.

Това е ключово за начина, по който хората слушат коледна музика, обяснява Уърди. За повечето празнуващи не става дума за една песен, а за много песни.

„В повечето случаи хората пускат плейлист или цял албум“, казва той.

По думите му успехът на Бубле се дължи не само на богатството на коледния му репертоар, но и на начина, по който той се промотира по време на празниците – с множество медийни участия, от подкаст интервюта до концерт във Ватикана.

Разбира се, не всички са почитатели на Бубле. Филип Спрингър – легендарен композитор и съавтор на хита „Santa Baby“ – признава пред MarketWatch, че не му е харесал подходът на Бубле към песента, при който „Santa baby“ се превръща в „Santa buddy“.

„Никога не съм бил голям негов фен“, казва Спрингър, който е почитател на Франк Синатра и Тони Бенет.

Други критици обаче не са на това мнение и смятат, че Бубле изпитва истинско уважение към тези стари песни.

„Трябва да започнем да слушаме коледна музика още през юни“, каза самият той в скорошно подкаст интервю, признавайки, че ще е чудесно за стрийминг приходите му.