Попзвезди се изправят срещу Белия дом, защото използва песните им за реклама на депортацията
Сабрина Карпентър не иска ICE да използва нейното творчество. Хората на Тръмп са категорични: „Не ни интересува“
,fit(1001:538)&format=webp)
Когато Сабрина Карпентър е на турне през 2024 г., изпълнението на песента „Juno“ често е дръзкият връх на концерта. Певицата се преструва, че арестува фен с розови белезници и, докато пее „Have you ever tried this one?“, игриво изобразява различни сексуални пози.
Тази седмица „Juno“ се появи в коренно различен контекст: Службата за имиграция и митнически контрол на САЩ (ICE) я използва като музика в клип, рекламиращ усилията на агенцията за депортации. „Have you ever tried this one?“, гласи надписът. „Bye-bye.“
Карпентър осъди видеото, наричайки го в X „зло и отвратително“. „Не въвличайте мен или музиката ми, за да обслужвате вашия нехуманен дневен ред“, написа тя.
Говорителката на Белия дом Абигейл Джаксън отвърна със заявление, в което използва текстове от албума на певицата:
„Ето едно Short n’ Sweet послание към Сабрина Карпентър: няма да се извиняваме, че депортираме опасни престъпници - убийци, изнасилвачи и педофили. Всеки, който ги защитава, трябва да е глупав, или... изостанал?“
this video is evil and disgusting. Do not ever involve me or my music to benefit your inhumane agenda.
— Sabrina Carpenter (@SabrinaAnnLynn) December 2, 2025
Това е поне четвъртият случай за по-малко от три месеца, в който популярен изпълнител влиза в конфликт с Белия дом заради критики към ICE или заради неразрешено използване на музика в клипове на агенцията. Реакции имаше от Bad Bunny, Зак Брайън, Оливия Родриго и сега - от Карпентър.
Докато предишни администрации често игнорираха подобни реакции, предпочитайки да избягват публични конфликти, сегашната явно предпочита открита конфронтация - понякога дори с подигравки, използвайки текстове на самите артисти, коментира The Wall Street Journal.
Bad Bunny вече призна, че се притеснява от действия на ICE по време на концертите му. Зак Брайън включи хаплив ред за агенцията в откъс от неиздадена песен.
Исторически това далеч не е първият сблъсък между властта и музикантите. След Втората световна война ФБР „активно тормозеше“ артисти, подкрепяли работнически движения, припомня Кларк Д. Халкър, певец и автор на For Democracy, Workers, and God.
В началото на 70-те Джон Ленън дори е поставен под наблюдение и правителството се опитва да го депортира.
Днес тези битки се водят публично - в социалните мрежи.
„Различно е от миналото - мегафонът на социалните медии е огромен“, казва пред WSJ Линда Блос-Боум от Американския университет. „Комбинирайте това с администрация, която не се притеснява да атакува артисти, и имате перфектната буря.“
След преизбирането на Тръмп ICE се превърна във водещ източник на тревога за популярни изпълнители. „Много артисти са ядосани заради рекламите на ICE в безплатните нива на стрийминг платформите“, обяснява д-р Ричард Джеймс Бърджис, бивш шеф на асоциацията на независимите лейбъли A2IM.
Междувременно изпълнителите влизат в конфликта, защото ICE използва техни песни.
През ноември Оливия Родриго остро нападна агенцията, след като използва „All-American Bitch“ в клип, насърчаващ „самодепортиране“. Тя нарече видеото „расистка, изпълнена с омраза пропаганда“. Министерството на вътрешната сигурност ѝ отговори с цитат от неин текст.
Когато музиката се използва без разрешение, артистите често изпращат писма. Повечето президенти в миналото просто са спирали да използват песента.
Това обаче не винаги е било така: Rolling Stones заплашиха с дело Тръмп през 2020 г.; Нийл Йънг го съди, но прекрати делото след изборите.
Днес ефектът от тези сблъсъци е неясен. Зак Брайън е имал около 95 млн. стрийма седмично преди да влезе в конфликт с администрацията - миналата седмица те са спаднали до около 80 млн., макар че спадът вече е бил в ход. Въпреки това звездата остава огромно име, като тези дни обяви голямо турне за 2026 г.
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)