Технологичните гиганти Amazon и Google представиха съвместно разработена мултиоблачна мрежова услуга, за да отговорят на нарастващото търсене на надеждна свързаност.

Новата услуга ще позволява на клиентите на компаниите да установят частни, високоскоростни връзки между компютърните си платформи за минути, вместо за седмици, отбелязва Reuters.

Новината идва в момент, когато дори кратки прекъсвания на интернет връзката могат да причинят сериозни проблеми и да засегнат бизнеси и потребители по цял свят.

На 20 октомври прекъсване на Amazon Web Services наруши работата на хиляди уебсайтове, като извади от мрежата някои от най-популярните приложения, включително Snapchat и Reddit.

Според аналитичната компания Parametrix прекъсването е струвало на американските компании между 500 и 650 милиона долара загуби.

Новото предложение на технологичните компании комбинира AWS Interconnect–multicloud с Cross-Cloud Interconnect на Google Cloud, за да подобри оперативната съвместимост на мрежите.

„Сътрудничеството между AWS и Google Cloud представлява фундаментална промяна в мултиоблачната свързаност“, заявява Робърт Кенеди, вицепрезидент по мрежови услуги в AWS.

Роб Енс, вицепрезидент и генерален мениджър на облачните мрежи в Google Cloud, отбелязва, че съвместната мрежа има за цел да улесни клиентите при прехвърлянето на данни и приложения между облаците.

Salesforce е сред първите потребители на новия подход, допълват от Google Cloud.

AWS предоставя изчислителна мощност, съхранение на данни и други цифрови услуги на компании, правителства и физически лица и е най-големият доставчик на облачни услуги в света, следван от Azure на Microsoft и Google Cloud, допълва Reuters.

Технологичните компании, включително Alphabet, Microsoft и Amazon, инвестират милиарди в изграждането на инфраструктура, която да може да се справи с нарастващия интернет трафик и растящите изисквания за внедряване на изкуствен интелект, тъй като нуждата от изчислителна мощност за поддържането му се ускорява.

На този фон облачният бизнес на Amazon отбеляза силен растеж през третото тримесечие на годината, генерирайки приходи от 33 милиарда долара, двойно повече в сравнение с 15,16 милиарда долара на Google.