Офертата за поглъщане на по-голямата част от пристанищния бизнес на CK Hutchison от BlackRock и MSC се сблъсква със сериозни препятствия в Европа, където антимонополните регулатори са решили да разследват испанската част от сделката, твърди запознат източник на агенция Reuters.

CK Hutchison, която е собственост на хонконгския магнат Ли Ка-шинг възнамерява да се раздели с 80% от участието си в сектора на пристанищния бизнес на стойност 22,8 млрд. долара, обхващащ 43 пристанища в 23 държави.

Сделката обаче е политически чувствителна и е засегната от напрежението между Китай и САЩ, отбелязва Reuters.

Пълното разследване от Европейската комисия, за което до момента не се съобщава официално, може да доведе до това регулаторните органи да поискат отстъпки от BlackRock и MSC в замяна на одобряване на сделката, касаеща Испания.

ЕК отказва коментар по темата. BlackRock, MSC и Hutchison не са отговорили на запитванията за коментар.

CK Hutchison има интереси в пристанища в цяла Европа, включително в Белгия, Полша и Нидерландия.

Испанската част от сделката предвижда Terminal Investment Limited Holding (TiL), подразделение на швейцарската MSC Mediterranean Shipping Company, и BlackRock да придобият съвместен контрол над терминала на Hutchison в пристанището на Барселона.

Pexels

Той може да обслужва едновременно няколко мегакораба и разполага с осемрелсова железопътна инфраструктура, което го прави най-големият на Средиземно море, свързващ пристанището с трафика от и към Южна Европа.

TiL вече оперира терминал и на испанското пристанище Валенсия.

Според източника на Reuters, Еврокомисията, която действа като орган за прилагане на конкурентното право в ЕС, ще започне пълно разследване след приключването на предварителния преглед на сделката на 10 декември.

Обикновено подобни разследвания продължават около четири месеца или повече и могат да доведат до предлагане на отстъпки от засегнатите компании, включително продажба на активи, за да се отговори на опасенията за нарушаване на лоялната конкуренция и да се осигури регулаторно одобрение.

Към момента не е ясно дали и другите европейски пристанища от офертата за придобиване бъдат подложени на проверка. Останалите обекти, които не са свързани с ЕС, не влизат в юрисдикцията за преразглеждане.

Цялостният пакет по офертата включва и две пристанища по протежението на стратегическия Панамски канал, който стана предмет на сериозен политически спор между Вашингтон и Пекин, припомня Reuters.