Hermès написа история с новия дизайнер на мъжката си модна линия
За първи път тъмнокожа жена ще оглави отдела за мъжка мода на водеща европейска луксозна марка
&format=webp)
Една от най-утвърдените модни къщи за луксозна мода в света – Hermès, обяви Грейс Уелс Бонър за нов творчески директор на подразделението си за мъжка конфекция.
Тя заменя Вероник Нейчаниан, която беше на поста в продължение на 37 години.
Hermès обаче влиза в историята с новината, защото за първи път тъмнокожа жена ще оглави отдела за мъжка мода на водеща европейска луксозна марка – и то в момент, когато по целия свят се засилва тенденцията към по-широко представителство в творческото ръководство.
Очевидно на хоризонта се очертава промяна в начина, по който традиционните модни къщи се ангажират с културните наративи и по-младата аудитория, отбелязва Euronews.
Сравнително неизвестна за всички, които не са запознати с модния свят, Грейс Уелс Бонър е познато лице за тези, които следят внимателно тенденциите. Британската дизайнерка, известна с това, че съчетава академична и културна дълбочина в моделите си за мъжката мода.
Изборът й от Hermès не е продиктуван от квоти или необходимост да се включи в културна тенденция. Той е част от усилията за насърчаване таланта на хора, които преди това са маргинализирани в творческите индустрии.
There’s a beautiful sensibility to the way Grace approaches womenswear. It’s an elegance unlike anything I’ve ever really seen honestly. It’s refined yet approachable, effortless yet intentional.
— Shelton Boyd-Griffith (@flyrebel) June 19, 2024
[Wales Bonner SS 25’ collection] pic.twitter.com/3A7UO3xNRX
Родена през 1990 г. в Южен Лондон с баща от Ямайка и майка англичанка, Уелс Бонър израства напълно потопена в карибски и британски влияния.
Учи мода в Central Saint Martins в Лондон, където се дипломира през 2014 г. с отличие.
Дипломната ѝ колекция, която изследва тъмнокожата мъжественост и културната идентичност, ѝ носи наградата L’Oréal Professionnel Talent Award и незабавно привлича вниманието на модния свят.
Малко след дипломирането си лансира собствена марка с ясен фокус върху издигането на тъмнокожите културни наративи чрез луксозна мъжка мода. Нейните ранни колекции събират овации заради съчетанието на изрязани силуети и афро-атлантически препратки, като често включват исторически и литературни проучвания в процеса на дизайна.
Тези усилия и умения ѝ носят престижната награда LVMH Prize for Young Designers през 2016 г., което признава международния ѝ потенциал и я откроява като дизайнер, заслужаващ внимание не само във Великобритания, но и в цяла Европа.
През следващите години тя постепенно разширява марката си, като добавя дамско облекло и така си осигурява дистрибутори по целия свят.
Всяка нейна колекция е вдъхновена от културни теми, вариращи от имперската история на Етиопия до лондонската музикална сцена Lovers Rock.
Нейната работа получава признание не само заради естетическата си стойност, но и заради внимателното представяне на африканската диаспора в контекста на лукса.
Тя си сътрудничи и с институции като Serpentine Gallery и Музея за модерно изкуство, курира изложби и стартира успешно партньорство с Adidas.
Wales Bonner x adidas SS26 collection 👏
— Sneaker News (@SneakerNews) June 26, 2025
What catches your eye? 👀 pic.twitter.com/yErKMyipBw
Към момента на назначаването й в Hermès, може да се похвали с редица отличия в бранша, включително British Fashion Award за дизайнер на мъжка мода на годината и MBE за заслуги в модата.
Тези, които са нетърпеливи да видят какво може да направи в ателието на Hermès, ще трябва да почакат, тъй като първата колекция е планирана да дебютира през януари 2027 г.
Известна с дизайна си, базиран на проучвания, и с финото си разказване на истории, се очаква тя да внесе изтънчена, но културна перспектива в мъжката мода на Hermès.
Модната къща традиционно е сдържана и избягва да следва тенденциите, а оценката на Уелс Бонър за шивашкото майсторство, историческите препратки и тихата елегантност се вписва добре в нейните ценности.
Наблюдателите предвиждат, че ако иска да развие линията за мъжка мода, ще го направи постепенно, въвеждайки нови наративи и нюансирани детайли, без да се отклонява прекалено от идентичността на марката.