Главният творчески директор на мъжката линия в Hermès Вероник Нейчиниан напуска поста си след 37 години професионално сътрудничество с марката – най-дългият стаж като творчески директор в модната индустрия.

Новината съобщи първо френският ежедневник Le Figaro, а информацията беше потвърдена и от модната къща.

Решението си да се оттегли, тя коментира в ексклузивно интервю за Le Figaro:

„Все още обичам тази работа. Вярвам обаче, че за да я практикувам по начина, по който ми харесва, сега е необходимо все повече и повече време – а днес искам да посветя това време на други неща...

Hermès прояви голяма толерантност, като ми позволи да избера момента, в който се чувствах готова да се оттегля. Обмислям това и го обсъждам с Аксел и Пиер-Алексис Дюма от година-две. Време е да предам щафетата.“

71-годишната дизайнерка ръководи линията мъжки облекла от 1988 г. Последното ѝ ревю ще се състои през януари по време на седмицата на мъжката мода в Париж, допълват от Hermès.

Тя започва кариерата си в Cerruti, преди да бъде привлечена от главния изпълнителен директор на Hermès Жан-Луи Дюма като творчески директор за мъжката мода.

Става известна с изобретателните си дизайни, привличащи вниманието с висококачествени материали и красива цветова палитра, отбелязва Vogue.

След представянето на последната ѝ колекция за пролет/лято 2026 г., коментира пред репортери, че тя „включва дишащи модели, носещи лекота, мекота, чувственост в коприната, в принтовете“.

Нейна идея е принтът с маймуни на чантите. „Просто за забавление. Това не може да навреди на никого в този свят.“, казва дизайнерката.

Новината за напускането ѝ идва на фона на мащабна промяна в сектора, като десетки луксозни модни марки назначават нови дизайнери, сред които Матьо Блази в Chanel и Джонатан Андерсън в Dior, отбелязва Reuters.

Това се случва в момент, в който луксозните марки се борят да излязат от продължителната рецесия и да привлекат обратно изморени от инфлацията клиенти.

На този фон единствено производителят на чанти Birkin Hermès е изключение, като отбелязва ръст в продажбите, тъй като богатите клиенти продължават да са потребители на класическите чанти на марката, допълва Reuters.

Луксозната империя отбелязва 8% растеж през първата половина на 2025 г., като облеклата и аксесоари отчитат ръст от 5,5% за периода.