Реклами на хазартни игри със звездата от Формула 1 Люис Хамилтън и логото на футболния клуб Челси бяха забранени във Великобритания след опасения, че могат да окажат негативно влияние на детската аудитория.

Рекламите, публикувани от Kwiff и Betway, са били забранени след проведено разследване по жалби, съобщава британската Агенция за рекламни стандарти (ASA), цитирана от BBC.

Рекламата на Betway в YouTube, излъчена през май, показва футболни фенове, носещи екипи с емблемата на Челси, а публикацията на Kwiff в X през юли рекламира Гран при на Великобритания със снимка на Хамилтън.

И двете компании са били предупредени да не включват никакви персонажи, които имат силно въздействие върху зрители под 18-годишна възраст.

BBC се свърза с двете хазартни компании за коментар, както и с екипа на Люис Хамилтън. От футболния клуб Челси заявяват, че ще работят с партньорите си, за да се уверят, че рекламата отговаря на правилата.

В решението си относно Kwiff, управляван от Eaton Gate Gaming, ASA заявява, че изследовател от Университета в Бристол е подал жалба поради опасения, че публикацията в X вероятно ще привлече лица под 18-годишна възраст.

Тя е съдържала снимка на Хамилтън с текст, подчертаващ „великия уикенд“ за него на Гран при на Великобритания в състезанието в Силвърстоун, придружена от символ „18+“ и логото на BeGambleAware.org, съобщава ASA.

Публикацията съдържала и линк към статия на уебсайта на Kwiff за състезанието.

В отговор Eaton Gate Gaming заявява, че нейни данни показват, че Хамилтън привлича по-скоро по-възрастна аудитория, отколкото лица под 18 години, пише ASA.

Публикацията е имала за цел да привлече трафик към блога на компанията, който е „редакционен коментар“ на уебсайт, отделен от платформата за хазарт, допълва Kwiff пред ASA. Компанията е прегледала профилите си в социалните медии и е премахнала всяко съдържание, в което се появяват известни спортисти, заяви ASA.

„Смятахме, че сър Люис Хамилтън е забележителна звезда в спорта, със значителна публична популярност и последователи в социалните медии“, се казва в решението на ASA.

Органът също така посочва и 150 000 последователи на Люис Хамилтън в Instagram на възраст под 18 години и живеещи в Обединеното кралство, като знак за неговата привлекателност сред младежите. Освен това пилотът е участвал във видеоиграта F1 24, която е с възрастова категория от три години нагоре, и е участвал в програма, излъчена от BBC CBeebies миналата година.

„Поради това сметнахме, че Kwiff е бил наясно с възможността сър Люис Хамилтън да има силна привлекателност за лица под 18 години“, добавя ASA.

Отделно от това, Агенция за рекламни стандарти постановява, че рекламата на Betway нарушава кодекса.

Според ASA, YouTube е неподходяща платформа, тъй като рекламодателите не могат да гарантират, че съдържанието им ще бъде недостъпно за зрители под 18 години. „Вероятно е имало значителен брой деца, които не са използвали истинската си дата на раждане за регистрация в YouTube“, заявяват от ASA.

Собствените рекламни политики на YouTube също така предлагат допълнителни гаранции срещу излагането на лица под 18 години на съдържание с ограничения, допълват от ASA.

Betway отговори, че има договорно право да използва логото на Челси в ролята си на официален европейски партньор на клуба. Забраната на рекламата може да създаде „вредни прецеденти за спонсорирането на хазарта в спорта“, заяви компанията.

Говорител на Челси заяви, че клубът ще работи с всички свои партньори, за да гарантира, че спазва стандартите и практиките в бранша. „Нашето сътрудничество с Betway не беше изключение и двете страни смятаха, че съдържанието на рекламата е напълно съобразено и спазва всички насоки.“, допълват от футболния клуб.