Смарт очилата ще заместят смартфоните в бъдеще, според EssilorLuxottica
Компанията отчете ръст на продажбите за тримесечието, който главно се дължи на партньорството с Meta и марката Ray-Ban
&format=webp)
Значителна част от ръста на приходите през третото тримесечие на EssilorLuxottica се дължи на партньорството с Meta, главно от марката Ray-Ban, за разработване и продажба на смарт очила, твърди компанията.
„Ясно е, че има ръст от носимите устройства Ray-Ban Meta като продуктова категория“, заяви финансовият директор Стефано Граси по време на телеконференцията за финансовите резултати за третото тримесечие.
Европейската компания заяви, че продажбите за периода са нараснали с 11,7% на годишна база до 6,9 милиарда евро от 6,44 милиарда евро година по-рано. От този ръст повече от 4% се дължат на носимите устройства, които включват продуктите на Meta, заяви компанията.
През 2019 г. Meta и Luxottica сключиха сделка за смарт очила с марката Ray-Ban Meta.
Марката Oakley на Luxottica се присъедини към партньорството с дебюта на смарт очилата Oakley Meta HSTN през юни. Компаниите работят и по версия на смарт очилата, която ще бъде пусната под марката Prada, съобщи CNBC през юни.
Luxottica, която управлява и няколко популярни марки като Vogue Eyewear и Persol, активно промотира очила с интернет връзка, които работят с дигиталния асистент на Meta, задвижван от изкуствен интелект. Технологията позволява на потребителите да пускат музика, да правят снимки и да извършват други действия, подобни на тези на смартфоните.
„Вярваме, че очилата са бъдещето“, убеден е Граси, добавяйки, че бизнесът с носими устройства е печеливш. „Очилата ще заменят по същество по-голямата част от функционалността, която сме вградили в телефоните си.“
Мнението му отразява това главния изпълнителен директор на Meta Марк Зъкърбърг, който през юли заяви, че „личните устройства като очила, които разбират контекста ни, защото виждат това, което виждаме, чуват това, което чуваме, и взаимодействат с нас през целия ден, ще се превърнат в основни компютърни устройства“.
Няколко седмици след началото на четвъртото тримесечие Граси заяви, че е „доста оптимистичен“ за този период, отчасти поради пускането на „всички нови продукти, които бяха представени наскоро на Meta Connect“, и които „ще играят важна роля за четвъртото тримесечие“.
На събитието Connect през септември Марк Зъкърбърг представи очила Meta Ray-Ban Display на цена 799 долара, които имат малък цифров дисплей, който може да се управлява с придружаваща гривна, задвижвана от невронна технология.
Компанията представи и нови смарт очила, включително Oakley Meta Vanguard на цена 499 долара и Ray-Ban Meta (Gen 2) на цена 379 долара, припомня CNBC.
По време на отчета за тримесечието Граси заяви, че ръстът на продажбите на Luxottica в Северна Америка се дължи повече на очилата Ray-Ban Meta, отколкото на ефекта от митата, които доведоха до по-високи цени на продуктите.
Според него компанията ще успее да достигне капацитета от 10 милиона единици, който първоначално беше планирала да постигне до края на 2026 г., по-рано от очакваното.
„Цялостната екосистема на носимите устройства ще донесе не само приходи от хардуера, но и свързани с лещите“ и с течение на времето от услуги, свързани с изкуствен интелект.“, допълни той.
Акциите на EssilorLuxottica се повишиха с 2,4% в четвъртък.
Meta обаче не е единственият технологичен гигант, който навлиза на разрастващия се пазар на умни очила.
Alphabet обяви през май партньорство за 150 милиона долара с Warby Parker за разработване на умни очила, задвижвани от дигиталния асистент Gemini AI на Google, а китайската Alibaba представи през юли смарт очила, които използват асистента Quark AI.
Apple и OpenAI също разработват смарточила.