Google си партнира с Warby Parker и Kering за разработване на смарт очила с AI
Сътрудничеството е най-новият опит на Google, част от Alphabet, да проникне на пазара на смарт очила
&format=webp)
Google работи с Warby Parker и луксозната модна къща Kering за разработване на очила, задвижвани от изкуствен интелект.
Партньорството е най-новият опит на Alphabet да проникне на пазара на смарт очила, след като по-ранен проект беше изоставен, отчасти поради опасения за поверителността.
Като част от сделката с Warby Parker, Google се ангажира да инвестира до 75 милиона долара в развойната дейност и комерсиализацията на продуктите на компанията за очила, както и да инвестира 75 милиона долара в капитала на партньорството, предава The Wall Street Journal.
Компаниите имат намерение да пуснат на пазара серия от продукти, като първата линия смарт очила се очаква да се появи след 2025 г.
Линията ще включва мултимодален изкуствен интелект, който едновременно обработва няколко типа данни като текст, аудио, видео и изображения, с лещи с и без диоптри, обяви Warby Parker.
„Гледайки напред, вярваме, че мултимодалният AI е идеално подходящ за очила, като позволява контекст и интелигентност в реално време, за да обогатява заобикалящата среда на потребителя, докато той се движи по света“, коментира Дейв Гилбоа, съизпълнителен директор на Warby Parker.
Подобни устройства са предназначени за носене през целия ден. Те ще бъдат пуснати на платформата Android XR, операционна система за слушалки и очила, заяви Шахрам Изади, вицепрезидент на Google за XR.
Новината повиши акциите на Warby Parker, които затвориха с 16% по-високо на 20,34 долара във вторник.
По-късно през деня Kering Eyewear, която разработва очила под марки като Gucci, Cartier и Saint Laurent, също обяви, че си партнира с Google за разработването на новите устройства.
Компаниите навлизат в пазара на смарт очила, който става все по-наситен.
EssilorLuxottica, собственик на Ray-Ban, и Meta, собственик на Facebook, разработиха смарт очила, които включват гласово активирана Meta AI, с нови функции, включително превод на реч в реално време и напомнящи известия.
Изпълнителният директор на Meta Марк Зъкърбърг заяви наскоро, че търсенето се е ускорило, като продажбите са се утроили през последната година.
Snap и Amazon също пуснаха смарт очила на пазара.
Google преди това продаваше смарт очила под името Google Glass, но проектът беше прекратен отчасти поради опасения за неприкосновеността на личния живот.
Съоснователят на технологичният гигант Сергей Брин заяви, че е „допуснал много грешки с Google Glass“ по време на интервю на сцената на Google I/O 2025 във вторник.
Брин продължи, казвайки, че „не знае нищо за веригите за доставки на потребителска електроника“ или колко трудно би било да се произведат смарт очила на разумна цена.
Създателят на Google отбеляза, че е голям привърженик на смарт очилата и каза, че се радва, че компанията отново се заема с тях, този път с „страхотни партньори, които ни помагат да ги създадем“.