Зъкърбърг представи новите Meta Ray-Ban Display на цена от 799 долара
Това е първият потребителски модел очила с вграден цифров дисплей, който може да се управлява чрез жестове на ръцете посредством гривна, задвижвана от невронна технология
&format=webp)
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зъкърбърг представи новите очила Meta Ray-Ban Display на цена 799 долара.
Това е първият потребителски модел с вграден цифров дисплей, който може да се управлява чрез жестове на ръцете посредством гривна, задвижвана от невронна технология, съобщава CNBC.
Промоционално видео на очилата беше публикувано още в понеделник на YouTube канала на Meta, но по-късно беше премахнато, допълва медията.
Новите смарт очила са мост между аудио-смарт очилата Ray-Ban Meta и експерименталните за добавена реалност Orion, които компанията представи на миналогодишното събитие Connect. Orion наслагват 3D визуализации върху реалното зрително поле на потребителя, но са скъпи за производство и все още не са достъпни.
Meta Ray-Ban Display се предлагат с Meta Neural Band, EMG гривна, която позволява на потребителите да контролират устройството с жестове.
„Това са очила с класическия стил, който очаквате от Ray-Ban, но те са първите AI с дисплей с висока разделителна способност и Meta neural band“, заяви Зъкърбърг.
С новите очила потребителите могат да гледат видеа през дисплея или да четат и отговарят на текстови съобщения. Дисплеят не блокира зрението и изчезва, когато не се използва, допълни Зъкърбърг.
Очилата ще бъдат пуснати в продажба в САЩ на 30 септември.
По време на демонстрацията на новия продукт Зъкърбърг многократно се опита да се свърже с техническия директор на Meta Андрю Босуърт, но без успех.
„Е, знаете ли, такива неща се случват“, отбеляза той.
Meta разработва смарт очила съвместно с гиганта в тази сфера EssilorLuxottica от 2019 г., а миналата година поднови дългосрочното си партньорско споразумение за продължаване на продуктите.
В сряда компанията представи и смарт очила Oakley Meta Vanguard, предназначени за хора, които практикуват с спортове с висока интензивност, като например сноуборд и планинско колоездене.
Oakley Vanguard ще се предлагат на цена 499 долара, когато бъдат пуснати в продажба на 21 октомври, което ги прави със 100 долара по-скъпи от Oakley HSTN, пуснати в продажба през юни.
Смарт очилата Oakley Vanguard имат по-спортен вид благодарение на дизайна, който разширява цветните лещи около слепоочията. За разлика от очилата Oakley HSTN, новият модел има бутон в долната част на рамката, така че спортистите, които носят каски, да могат по-лесно да правят снимки и видеоклипове.
Новите спортни смарт очила имат до девет часа живот на батерията, могат да записват 3K видео и съдържат високоговорители, по-силни от тези на предшествениците им. Могат да се свързват с фитнес часовници на марката Garmin, за да проследяват определени статистически данни, като сърдечна честота, с помощта на Meta AI асистент. Предварителните поръчки започват днес.
Meta представи и Ray-Ban Meta (Gen 2), най-новата версия на оригиналните смарт очила на компанията. Тя е на цена 379 долара, което е с 299 долара повече от версията, пусната на пазара през 2023 г.
Ray-Ban Meta (Gen 2) има два пъти по-дълъг живот на батерията от предишния модел, като издържа 8 часа с едно зареждане, и по-мощна камера, която може да записва 3K Ultra HD видео. И този модел излиза в продажба от днес.
Марк Зъкърбърг обяви и Horizon TV, представяйки го като начин за гледане на телевизионни предавания, спортни събития и филми с помощта на VR Quest на компанията. Партньори на компанията, които ще допринасят със съдържание, са Disney и Universal Pictures, допълни той.