Резултатите на General Motors за третото тримесечие, които ще бъдат обявени следващата седмица, ще включват загуба в размер на 1,6 млрд. долара, дължаща се на това, че плановете за изцяло електрически автомобили не се реализират, съобщава CNBC.

Във вторник автомобилният производител от Детройт обяви, че 1,2 милиарда долара от загубите ще бъдат непарични, специални разходи в резултат на корекции в капацитета за производство на електромобили.

Останалите 400 милиона долара в брой са свързани предимно с такси за анулиране на договори и търговски споразумения за инвестиции в електромобили.

Преоценката на капацитета за EV производство все още е „в процес“, което означава, че могат да бъдат обявени допълнителни такси за бъдещи тримесечия, допълват от компанията.

Таксите ще бъдат отчетени в специални позиции, когато GM обяви резултатите си за третото тримесечие на 21 октомври. Това означава, че ще окажат влияние върху нетните резултати, но не и върху коригираните печалби, или коригираните EBIT, които се наблюдават отблизо от Уолстрийт.

GM беше сред първите, които инвестираха милиарди долари в пазара на електромобили, който не достигна очаквания успех. В един момент компанията планираше да инвестира 30 милиарда долара, включително в десетки нови модели и капацитет за производство на батерии.

Разходите идват на фона на променящите се регулации относно EV – по-специално края на федералните данъчни кредити в размер на 7500 долара – при администрацията на Тръмп в сравнение с президента Джо Байдън, който подкрепяше тези превозни средства.

„След последните промени в политиката на правителството на САЩ, включително прекратяването на някои данъчни стимули за потребителите за покупка на електромобили и намаляването на строгостта на регулациите за емисиите, очакваме темпът на приемане на електромобилите да се забави“, заявяват още от GM.

Джон Мърфи, дългогодишен анализатор в Bank of America, предупреди по-рано за подобни отписвания за автомобилни производители, инвестирали значително в електромобили. „Предстои да бъдат взети много трудни решения“, заяви Мърфи през юни по време на събитие, посветено на доклада Car Wars на Bank of America.

„Въз основа на проучването, мисля, че през следващите няколко години ще станем свидетели на отписвания на стойност милиарди долари, които ще запълнят заглавията на вестниците.“

Разходите на GM за оттеглянето от пазара на EV идват повече от година, след като конкурентът Ford Motor обяви, че плановете за електромобили ще имат въздействие от 1,9 милиарда долара. Ford включи около 400 милиона долара за отписване на производствени активи, и допълнителни и парични разходи до 1,5 милиарда долара, които включваха отмяна на голям електрически SUV, който вече беше в напреднала фаза, и забавяне на производството на следващо поколение електрически пикапи в пълен размер.

GM, която предлага най-много модели електромобили в САЩ, отбеляза значителен ръст в продажбите на тази година, но размерът на пазара е нишов в сравнение с очакванията в началото на това десетилетие.

Motor Intelligence съобщи, че производителят от Детройт е преминал от 8,7% пазарен дял при изцяло електрическите автомобили в началото на годината до 13,8% през третото тримесечие, изпреварвайки Hyundai Motor, включително Kia, с 8,6% през септември. GM още изостава от лидера на пазара на EV в САЩ Tesla, оценяван на 43,1% пазарен дял през септември.