Ако искате другите да ви харесват, няма нужда да сте лицемерно любезни
Пет навика могат да ви помогнат в изграждането на по-силна връзка, добро впечатление и положителен имидж
&format=webp)
Има хора, които успяват да бъдат естествено симпатични на всички.
И това не е, защото винаги са любезни. Не е, защото се стараят да правят комплименти. И определено не е, защото искат да бъдат непременно харесвани.
Правилото, което следват е, че винаги карат другите да се чувстват забелязани.
Независимо дали става дума за колега, клиент, бариста или съсед, хората, които са много симпатични, постоянно проявяват искрен интерес и любопитство към другите.
Те не демонстрират големи жестове или смели декларации, а малки, ежедневни навици, които изразяват топлота, внимание и уважение, обяснява за CNBC Лорейн Лий, водещ лектор, инструктор в LinkedIn Learning и автор на Unforgettable Presence. Тя е работила с амбициозни професионалисти от компании от Fortune 500 и стартъпи, помагайки им да изградят по-силни взаимоотношения.

„Често им казвам, че е важно да бъдеш харесван. Хората искат да работят с онези, които наистина харесват. Но това не означава да бъдеш фалшив, нито е вродена черта на характера. Да бъдеш харесван е умение, което всеки може да научи.“, обяснява експертът и препоръчва пет навика.
1. Помнете малките неща
Проектът, за който споменахте миналата седмица?
Харесваните от всички ще проследят как върви. Фен сте на ледена матча? Те го помнят, когато отиват за кафе. Футболният мач на детето ви? Ще питат как е минало.
Всичко това са фини знаци, че те наистина ви слушат, когато споделяте за живота си.
Да помниш малките детайли е един от най-лесните начини да покажеш на някого, че ти пука за него. Това казва: „Ти си достатъчно важен за мен, за да те помня.“
Опитайте следното: след среща или неформален разговор, запишете един детайл, който сте научили за другия човек. Може би колегата ви има предстояща презентация пред висшето ръководство или приятелят ви мрази гъби. Следващия път, когато видите този колега, попитайте го как е минало. Ако поръчате пица с този приятел, заложете на нещо без гъби.
2. Хвалете другите
Харесваните хора без колебание изтъкват колегите, приятелите и сътрудниците си, особено пред публика.
По-често ще ги чуете да казват „Мария предложи...“, отколкото „Аз реших...“.
Гласното признание изгражда доверие и лоялност. Хората искат да работят, да общуват и да подкрепят тези, които издигат другите.
Опитайте следното: В следващата ви групова среща, независимо дали е онлайн, екипна или разговор по време на вечеря, отдайте заслуги на някого за неговите идеи или принос. Това не струва нищо и оставя трайно впечатление.
3. Отговаряйте на всички
Няма значение дали става дума за главен изпълнителен директор или стажант. Всеки получава отговор.
Това не означава да казвате „да“ на всичко. Но третирайте всяко съобщение като заслужаващо признание, дори и да е кратко. Това е знак за уважение. Хората помнят как ги карате да се чувстват, а да бъдат игнорирани не е приятно.
Опитайте следното: Не изчезвайте. Ако ви е нужно повече време, за да отговорите обмислено, дори едно кратко „Благодаря за това. Ще го разгледам до вторник“ може да допринесе много за изграждането на доверие.
4. Признавайте грешките си
„Това е по моя вина“ или „Прав си, пропуснах това“ са част от фразите в речника на най-харесваните хора.
Вместо да се преструват, че знаят всички отговори, те поемат отговорност за грешките си и канят другите да направят същото. Признаването на грешки изгражда повече доверие, отколкото да изглеждаш съвършен. Уязвимостта те прави по-близък и достоверен.
Опитайте следното: следващия път, когато сте изкушени да се защитите, опитайте да кажете: „Прав си, трябваше да се справя по друг начин.“ Това отваря вратата за истинска връзка и взаимно уважение.
5. Отделяйте време за „несъществени“ разговори
Тези две минути в коридора. Малките разговори преди среща. Въпросът „Как изкара уикенда?“
Харесваните хора третират тези взаимодействия като значими, а не като нещо по избор. Те са присъстващи, дори и по време на кратки разговори.
Тези моменти може да изглеждат незначителни сами по себе си, но с времето се натрупват и ви правят по-човечен, изграждайки по-силни взаимоотношения.
Опитайте следното: следващия път, когато забележите, че бързате да приключите разговора, спрете, задайте още един въпрос и изслушайте внимателно отговора. Да бъдете напълно присъстващи оставя трайно впечатление.