Първият трейлър на адаптацията по класическия роман на Емили Бронте от 1847 г. „Брулени хълмове“ раздели мненията, шокира феновете на оригинала и предизвика потребителите в интернет да го нарекат „софт порно“, пише Euronews.

Режисьор е Емералд Фенел, която спечели „Оскар“ за най-добър оригинален сценарий през 2021 г. с Promising Young Woman. Сега тя адаптира литературна класика на Бронте, а в актьорския състав са Марго Роби, Джейкъб Елорди и звездата от Adolescence Оуен Купър.

Премиерата е насрочена за следващия Свети Валентин и от трейлъра личи, че филмът е доста пикантен – с достатъчно сексуално напрежение, дръзки корсети, неприлично месене на хляб, заиграване с яйца и риба… иначе казано, много по-еротичен от настроението, създадено в готическата трагедия на Бронте.

Коментарите в социалните медии относно трейлъра са критични, като повечето потребители се оплакват, че еротичният заряд на книгата, дължащ се на липсата на сексуален контакт между двамата главни герои, се омаловажава от новия филм, който мнозина наричат „50 нюанса на Бронте“.

„Наистина ли беше необходимо да направят „Брулени хълмове“ толкова страстен?, пита потребител, а друг добавя: „Изглежда странно перверзно.“

Други споделят опасения дали литературна романтика, изпълнена с размисли за разделението на социалните класи, няма да бъде заменена с прекалена пикантност с хиперпоп саундтрак. „Момичета, ако искате да направите пикантна историческа драма, направете го. Няма нужда да тероризирате Емили Бронте.“, пише потребителка.

Недоволство има дори заради избора на Марго Роби за ролята на Катрин (която в книгата е в края на тийнейджърството си и далеч не е блондинка). Към това се добавя и сватбената рокля в стила на 80-те, която се вижда в трейлъра и която мнозина смятат за несъответстваща на епохата.

Съобщава се, че предварителната прожекция миналия месец е предизвикала „смесени“ реакции и недоволство в публиката заради прекалените сексуални сцени.

World Of Reel съобщи за реакцията на публиката и подробности от сюжета, в който се съдържат „хиперсексуализирани образи – много по-експлицитни отколкото в която и да е предишна адаптация на този материал”.

„Филмът започва с публично обесване, което бързо се превръща в гротескна абсурдност, тъй като осъденият мъж еякулира по време на екзекуцията. Една монахиня дори погалва видимата ерекция на трупа. Има няколко сцени с мастурбация, заснети в характерния за режисьора стил – интимен, клиничен и умишлено неприятен“, продължава рецензията.

Както винаги, не бива да се съди прекалено прибързано, докато филмът действително не излезе на голям екран, допълва Euronews. Но как да се обясни силната негативна реакция срещу трейлъра?

Може да се дължи на искрено притеснение, че една вечна литературна класика ще бъде приравнена с желанието за секс като форма на евтино отговаряне на изискванията на духа на времето. Това може да покаже дали публиката поставя под въпрос необходимостта от безсмислени сексуални сцени в киното, ако те не служат на сюжета.

Има аргументи и в подкрепа на проблематичното „избелване“ – „Брулени хълмове“ е адаптиран няколко пъти преди това, а Хитклийф е игран от бели актьори във версията от 1939 г. (Лорънс Оливие), версията от 1970 г. (Джеймс Бонд Тимъти Далтън) и версията от 1992 г. (Ралф Файнс), докато чернокож актьор (Джеймс Хаусън) е изиграл ролята в адаптацията от 2011 г. Тези адаптации бяха добре приети.

А може би всичко е резултат от консервативната сексуална негативност, която се проявява по проблематичен начин в Instagram и води до въпроса: щяха ли всички да са толкова възмутени от трейлъра, ако беше режисиран от мъж?

Или може би не става въпрос за пуритански скруполи, сексистки двойни стандарти и поколението Z, което става сексфобично, а по-скоро за знак, че киноманите вече са наясно, че продажбата на филми чрез сексуално заредени реклами може да е работила в миналото, но тези тактики са евтини иразкриват отчаянието на студиата за сензация.