„Рестарт на бранда и бизнеса“: American Eagle отдава заслуга на рекламите със Сидни Суийни
Търговецът на дрехи заяви, че очаква съпоставимите продажби да се увеличат с ниски едноцифрени проценти през третото и четвъртото тримесечие
&format=webp)
Последната рекламна кампания на American Eagle Outfitters с участието на актрисата от „Еуфория“ Сидни Суийни е дала рестарт на бранда и бизнеса.
Това заяви главният маркетинг директор на търговеца на дрехи Крейг Бромърс по време на разговор за финансовите му резултати, предава The Wall Street Journal.
„Само за шест седмици кампанията доведе до безпрецедентно привличане на нови клиенти“, каза Бромърс, добавяйки, че ефектът е национален и всеобхватен, тъй като тези нови клиенти идват от всеки един окръг в САЩ.
Компанията получава допълнителен тласък от отделно партньорство със звездата от Kansas City Chiefs Травис Келси, обявено малко след като той и поп иконата Тейлър Суифт привлякоха внимание с годежа си в края на миналия месец.
„Видяхме периоди на много силно търсене и от двете кампании, които стимулираха положителен трафик през август – месецът беше стабилно добър от началото до края“, коментира главният изпълнителен директор Джей Шотенщайн, цитиран от WSJ.
По думите му разпознаваемостта на марката, ангажираността на потребителите и продажбите растат, благодарение както на подобрените продуктови предложения, така и на кампаниите със знаменитости.
American Eagle очаква съпоставимите продажби да се повишат с ниски едноцифрени проценти през третото и четвъртото тримесечие, като годината ще завърши приблизително без промяна. Компанията оттегли годишната си прогноза през май заради трудности при предвиждане на потребителските разходи в условията на макроикономическа нестабилност.
Рекламната инициатива със Суийни, наречена „Sydney Sweeney Has Great Jeans“, предизвика както интерес, така и полемики след старта си на 23 юли.
American Eagle заложи мащабно на изображенията с актрисата, разчитайки както на външна реклама, включително на 3D билбордове на Times Square и в Лос Анджелис, както и на партньорство с HBO Max около „Еуфория“.
По данни на медийната агенция Carma, търсенията за American Eagle са скочили със 186% в седмицата, приключила на 3 август, спрямо предходната, а трафикът към сайта се е увеличил с 15% през юли спрямо юни.
Все пак някои представители на основната аудитория на марката – младите жени –смятат, че кампанията се отклонява от обичайния женски фокус.
В социалните мрежи потребители критикуваха реклама, в която камерата се спуска към гърдите на Суини, преди тя игриво да каже: „Хей, очите горе.“ Други смятат, че играта на думи „great jeans/genes“ и използването само на Суини подсилва стереотипи за руса коса и сини очи.
В същото време други потребители и публични личности, включително президентът Тръмп, похвалиха кампанията. „Сидни Суини, регистрирана републиканка, е в НАЙ-ГОРЕЩАТА реклама в момента“, написа Тръмп в Truth Social на 4 август. „Давай, Сидни!“
Пазарен ефект и резултати
Според данни на Consumer Edge, пазарният дял на American Eagle спрямо конкурентите е нараснал от 18,5% на 2 август до 19,5% на 9 август, преди да се понижи до 18,9% към 24 август. Въздействието на кампаниите със знаменитости обаче ще се изясни по-късно през годината.
За второто фискално тримесечие, приключило на 2 август, American Eagle отчете нетна печалба от 77,6 млн. долара, спрямо 77,3 млн. долара за същия период година по-рано. Общите нетни приходи намаляват с 1% до 1,28 млрд. долара, но надминават очакваните от анализаторите 1,24 млрд. долара, по данни на FactSet.
Съпоставимите продажби в цялата компания са спаднали с 1%, като при бранда American Eagle понижението е 3%, а при веригата Aerie има ръст от 3%.
Акциите на компанията скочиха с 24,9% до 17 долара в извънборсовата търговия, след като до сряда пазарната им стойност бе спаднала с 18,3% от началото на годината.