В сделка за 48 часа: Paramount придоби правата за UFC за 7,7 млрд. долара
Това е първата голяма сделка след сливането със Skydance и обхваща всички 43 годишни събития на UFC на живо, които ще се излъчват ексклузивно в САЩ по Paramount+
&format=webp)
Няколко дни след приключването на сливането си със Skydance, Paramount придоби правата за САЩ върху UFC на TKO Group за седем години, считано от 2026 г.
Paramount ще плаща средно 1,1 милиарда долара годишно, или общо 7,7 милиарда долара, за пълния списък от 13 големи събития и 30 Fight Nights на UFC, съобщиха компаниите. Всички мачове и събития ще се излъчват в САЩ чрез Paramount+, а избрани събития ще се излъчват едновременно по CBS.
Paramount ще плаща по-малко от 1,1 милиарда долара в първите години от сделката и по-високи суми по-късно, съобщава CNBC.
Компанията няма да начислява на потребителите никакви допълнителни такси за достъп до събитията, като премахва модела „плащане за гледане“, който ESPN+ е използвал за определени премиум събития на UFC. ESPN на Disney е плащал средно 500 милиона долара за пет години права за UFC. Тази сделка изтича в края на 2025 г.
„Моделът „плащане за гледане“ е нещо от миналото“, заяви Марк Шапиро, президент и главен оперативен директор на TKO Group.
„Какво остана в pay-per-view? Бокс? Филми по DirecTV? Това е остарял, архаичен модел. Затова за нас беше от първостепенно значение – извинете за играта на думи, да имаме едно гише, особено за нашите по-млади фенове в провинциалните щати. Когато разберат: „Чакай, ако се абонирам за Paramount+ за 12,99 долара на месец, автоматично ще получа номерираните мачове на UFC и останалата част от портфолиото? Това е посланието, което искаме да разпространим.“
Последните няколко дни бяха изключително интензивни за Paramount, която официално продаде контрола над компанията на Skydance Media в четвъртък, с което доведе до ново ръководство, водено от главния изпълнителен директор Дейвид Елисън.
Миналата седмица TKO пък сключи петгодишна сделка за 1,6 милиарда долара с ESPN за правата в САЩ за премиум събития на живо на WWE. UFC и WWE се обединиха, за да станат TKO през 2023 г.
Ръководството на TKO първоначално смяташе, че ще продаде само 30-те събития Fight Night на Paramount, а премиум събитията– на друг медиен партньор, заяви Шапиро. Когато сделката между Skydance и Paramount беше сключена в четвъртък, двете страни преговаряха за тази сделка в рамките на 48 часа, допълни той.
За Елисън беше приоритет да придобие целия пакет на UFC, предвид оскъдността на спортни права, които ще бъдат налични в следващите години. Тъй като правата за Формула 1 вероятно ще бъдат запазени за Apple, а Major League Baseball ще чака до 2028 г., за да реорганизира основните си медийни пакети, на пазара няма да има спортни активи от най-високо ниво, които Paramount да може да придобие.
„UFC е уникален актив, който се появява веднъж на десетилетие“, призна Елисън в интервю и се описа като фен на UFC.
Събитията на UFC са желани за стриймърите, защото се провеждат целогодишно – което кара феновете да плащат месечни абонаменти с по-малко стимули да ги прекратяват сезонно, отколкото при други спортове. Има 43 събития на живо годишно, състоящи се от 350 часа програми на живо.
Paramount проявява интерес към международните права на UFC, за да ги съчетае с тези за САЩ, съобщи компанията. Тези права възникват на ротационен принцип, като около една трета са налични всяка година. Мачовете на UFC в момента са достъпни в повече от 210 страни.
Paramount ще има 30-дневен период за изключителни преговори за правата на всяка страна, когато те подлежат на подновяване, допълни Шапиро.