General Motors надмина прогнозите за Q2
Приходите за периода обаче са намалели с 1,8% в сравнение с 47,97 млрд. долара през миналата година
&format=webp)
Печалбите на General Motors надминаха прогнозите за второто тримесечие в сравнение със средните оценки, събрани от LSEG, стана ясно след публикуваните резултати на компанията днес:
• Печалба на акция: 2,53 коригирани долара спрямо очаквани 2,44 долара
• Приходи: 47,12 млрд. долара спрямо очаквани 46,28 млрд. долара
Резултатите включват нетната печалба, подлежаща на разпределение между акционерите, в размер на 1,9 млрд. долара, което е с 35,4% по-малко от 2,93 млрд. долара година по-рано.
Акциите на компанията спаднаха с около 3% в предварителната пазарна търговия, съобщава CNBC.
Коригираната печалба преди лихви и данъци възлиза на 3,04 млрд. долара, което е с 31,6% по-малко от 4,44 млрд. долара през миналата година, но надхвърля прогнозите на StreetAccount за 2,89 млрд. долара.
Автомобилният производител отчете коригирана печалба на акция в размер на 2,53 долара, което е със 17% по-малко от 3,06 долара година по-рано.
Приходите за второто тримесечие са намалели с 1,8% в сравнение с 47,97 млрд. долара година по-рано. И двата спада на годишна база отбелязват първия спад на компанията от четвъртото тримесечие на 2023 г. насам, като намалението на приходите отразява и най-големия спад на годишна база от четвъртото тримесечие на 2021 г.
Маржът в Северна Америка, коригиран с печалбата преди лихви и данъци, от 6,1% е с 44% по-нисък от 10,9% отпреди година.
През май General Motors понижи целогодишната прогноза, включвайки евентуално въздействие на автомобилните тарифи на Доналд Тръмп в размер на 4-5 млрд. долара.
При отчета за тримесечието днес компанията потвърди тази прогноза и заяви, че очакваното въздействие остава непроменено.
Годишната прогноза включва също така нетна печалба, подлежаща на разпределение между акционерите, от 8,25 млрд. до 10 млрд. долара, което е по-малко от 11,2 млрд. до 12,5 млрд. долара по-рано тази година, и коригиран свободен паричен поток за автомобилната индустрия между 7,5 млрд. и 10 млрд. долара, което е по-малко от 11 млрд. и 13 млрд. долара преди тарифите.
„В допълнение към добрите ни основни оперативни резултати, ние позиционираме бизнеса за печелившо, дългосрочно бъдеще, тъй като се адаптираме към новите търговски и данъчни политики и бързо развиващия се технологичен пейзаж“, заяви главният изпълнителен директор Мери Бара в писмо до акционерите. Тя добави, че се работи за „значително намаляване на тарифната експозиция“.
GM отчита 974 000 продажби на автомобили, което е по-малко от 1 млн. автомобила, оценени от StreetAccount. Продажбите на електромобили възлизат на 46 300 за тримесечието.
Компанията заяви, че е постигнала стабилен напредък в смекчаване на поне 30% от очакваното увеличение на разходите, дължащо се на тарифите, чрез производствени корекции, целенасочени разходни инициативи и последователно ценообразуване.
Очаква се втората половина на годината да бъде по-силно изложена на тарифите, тъй като ще има две тримесечия, обект на тарифите на Тръмп, докато през първите шест месеца на годината беше засегнато само едно тримесечие.
На фона на търговската несигурност GM се опитва да противодейства на тарифните рискове. Миналия месец компанията обяви, че ще инвестира 4 млрд. долара в няколко американски завода, включително ще премести или увеличи производството на два модела, произвеждани в Мексико, в САЩ. Миналата седмица обяви, че ще увеличи производството на пикапи в родния щат Мичиган.
Очаква се по време на разговора за приходите във вторник инвеститорите да получат и коментари относно ангажимента на GM към EV. Новият законопроект за данъците и разходите на Тръмп, който той подписа на 4 юли, трябва да прекрати данъчния кредит от 7500 долара за нови електромобили и 4000 долара за употребявани след 30 септември.
В резултат на това изследователи от Barclays прогнозират по-бавно въвеждане на EV моделите в автомобилната индустрия, докато от Deutsche Bank очакват изтегляне на продажбите на през третото тримесечие.
Въпреки че GM първоначално си постави за цел да предлага изключително електрически автомобили до 2035 г., оттогава той заяви, че потребителското търсене, което е по-бавно от очакваното, ще диктува плановете за EV.