Shopify търси продуктов мениджър, който да „издържа на неумолимото темпо“.

Здравната платформа Solace предупреждава кандидатите: „Ако търсите баланс между работа и личен живот – това не е вашето място.“

В обява за старши инженер в софтуерната компания Rilla изрично се посочва: „Моля, не кандидатствайте, освен ако не сте готови да работите по 70 часа седмично – присъствено.“

Ако свободното време ви се струва надценено предимство, настоящият пазар на труда е точно за вас.

Летните корпоративни обяви на много американски компании подчертават дългите работни часове, конкурентната бизнес среда и необходимостта от неуморна отдаденост.

Може и да изглежда неразумно да привличаш кандидати с послание, което на практика означава: „Ще ви боли“, но времената от 2022 г. са далеч зад нас.

Американската работна среда, която задава много от тенденциите в западния свят, става все по-строга. Въпреки че САЩ все още добавят нови работни места всеки месец, темпото на наемане се е забавило, а някои от най-големите работодатели в страната съкращават белите якички.

Мениджърите не само ограничават гъвкавите графици, дистанционната работа и привилегиите, които бяха нормални при острия недостиг на кадри. Те открито предупреждават кандидатите и новоназначените служители да се подготвят за тежко натоварване – и не се страхуват да го заявят в прав текст, пише The Wall Street Journal.

Сергей Брин, съосновател на Google, заяви през февруари, че 60-часовата работна седмица е „златната среда“ за продуктивност.

Федералното правителство на САЩ пък предупреди служителите си за нова „култура на представяне“, изискваща „високи резултати на всички нива“.

Данни от Microsoft показват, че все повече хора се включват в срещи след 20:00 ч. в сравнение с предходната година.

„Компаниите тестват границите на това, което могат да изискват от служителите си, знаейки колко отчаяно хората търсят работа и кой държи контрола“, казва пред WSJ Лори Рийд, президент на агенцията за подбор на персонал Schechter Reed „Махалото се обърна – компаниите отново командват“, добавя той.

По думите на Рийд този директен подход може да намали текучеството, тъй като кандидатите ясно знаят какво се очаква от тях. Освен това намалява броя на подадените автобиографии в момент, когато наемащите са претоварени с кандидатури.

След интервю с кандидатите, Rilla – която разработва софтуер с изкуствен интелект за обучение на търговски представители – им изпраща документ, описващ културните ценности на компанията. В него пише: „Нямаме строги трудови политики, но обикновено работим между 60 и 80 часа седмично.“

Уил Гао, ръководител на отдела по развитие в Rilla, казва пред WSJ, че приканва кандидатите внимателно да прочетат осемте основни принципа в документа. „Не се самозалъгвайте, ако усещате, че тази култура не е за вас“, казва той.

/////

McKinsey вече открито заявява, че от новите служители се очаква да „присъстват на срещи извън традиционното работно време“ и „да поемат задачи с кратък или никакъв срок на уведомление“.

Блеър Сийсил, партньор и ръководител на отдел „Привличане на таланти“ в консултантската компания, казва, че новите служители често са изненадани от реалностите на професията, като например сътрудничество с хора от различни часови зони.

McKinsey умишлено подчертава, че управленското консултиране е тежко, но именно това предизвикателство стимулира професионалния растеж.

„Реалността е, че тук се изисква сериозна дисциплина“, казва Сийсил. „Да бъдем честни е важно – някои кандидати сами се отказват от процеса, а това е добре както за тях, така и за нас.“