Да достигнат до аудиторията от Gen Z обикновено не е лесна задача за марките, а опитите им или са пълен провал, или стават вайръл в социалните мрежи.

При всички случаи обаче, всеки печеливш бранд трябва да има връзка с младото поколение и звездата от „Професия блондинка“ Рийз Уидърспун е напълно запозната с това.

На 18 юни по време на Международния фестивал на креативността Cannes Lions тя обяви старта на Sunnie, нова платформа към Hello Sunshine, с фокус върху Gen Z в Instagram, TikTok, YouTube, Pinterest, пише Fast Company.

Младите потребители, приблизително на възраст между 13 и 28 години, вече проявиха интерес към съдържанието на Hello Sunshine, особено благодарение на проекти като Daisy Jones & the Six и предисторията на Legally Blonde, Elle.

Идеята за Sunnie се появява по време на водещото събитие на компанията на живо, Shine Away, като организаторите забелязват, че участниците водят дъщерите си със себе си. Тъй като Hello Sunshine е създадена като платформа за представителството на жените в медиите, екипът забелязва, че подобен вакуум има и за младото поколение.

„Това събуди любопитството ни. Сякаш на младото поколение се гледа по различен начин“, казва Сара Хардън, главен изпълнителен директор на Hello Sunshine. „Ние вдъхваме живот на Sunnie много подобно на начина, по който го направихме с Hello Sunshine – в дигитални общности, в реалния живот и в реални връзки.“

И макар че общата мисия на Sunnie и Hello Sunshine съвпада, насочването към конкретна демографска група е ново предизвикателство, което се нуждае от нови подходи. За целта компанията поставя преднамереността на преден план, като привлича реални гласове от поколението Z и си партнира с тези, които са ги разбрали.

„Променяме начина, по който момичетата се чувстват“

Основана през 2016 г., Hello Sunshine е продадена на подкрепената от Blackstone Candle Media през 2021 г. за 900 милиона долара, съобщи тогава Fast Company.

Макар че към онзи момент младата компания има само няколко филма и телевизионни сериала, нейните проекти са водещи двигатели на потребителската ангажираност в стрийминг платформите.

Преди да стартира Sunnie, тя си партнира с YPulse, компания за маркетингови проучвания и прозрения, фокусирана върху поколението Z и милениалите, и с платформата за менторство Être, за да разбере по-добре какво всъщност търси поколението Z в медиите.

Проучването, проведено сред 1000 тийнейджърки на възраст между 13 и 18 години, установява, че 76% от представителите на поколението Z смятат, че рекламата не ги отразява, което подчертава ясната пропаст между компаниите и младите потребители. Проучването също така изследва какво всъщност търсят представителите на поколението Z и какво трайно въздействие могат да имат медиите.

Откривайки, че 7 от 10 млади момичета активно търсят възможности за общуване и желаят да имат повече контакти в живота си, Sunnie се фокусира върху насърчаването на тази общност онлайн и лично с предстоящи събития на живо.

„Години наред работихме с поколението Z, а след това изследването се върна и ни каза това, което вече бяхме научили от самите клиенти, но то е потвърждаващо“, казва Морийн Поло, ръководител на директните доставки до потребителите на Hello Sunshine.

Резултатите също така разкриват, че 91% от анкетираните ценят марките, които им предоставят инструменти за изразяване на тяхната индивидуалност, а 63% виждат себе си като човек, който може да промени света.

„Това е доказателство, че разказването на истории не просто отразява културата, а помага за изграждането на увереност, цел и възможности у момичетата“, казва Хардън. „Това, което изследването показа, е, че ако го правим добре, ще изиграем роля в промяната на начина, по който момичетата възприемат себе си и увереността, която имат.“

Gen Z ли е неизвестната в уравнението

В Sunnie поколението Z не е изключено от разговора, а го води.

Основна информация от проучването разкрива, че 87% от анкетираните смятат, че марките трябва да включат момичетата в ранна фаза на процесите на проектиране и планиране.

За тази цел Sunnie и Être събират консултативен съвет на поколението Z от 22 момичета и млади жени, които дават мнение за всичко - от програмирането и съдържанието до дори името на платформата.

Освен това програмите имат за цел да насърчат по-дълбоките взаимоотношения между поколението Z и техните родители. Макар че данните на Hello Sunshine показват, че Gen Z е най-бързо растящата дигитална аудитория, 52% от базовата ѝ аудитория са майки и настойници на момичета от Gen Z, което вдъхновява подхода, обхващащ няколко поколения.

Партньорства

В духа на съвместното създаване Sunnie се възползва не само от опита на поколението Z, но и от този на марки и институции, които са разбрали повече за връзката с поколението, като например марката за грим и грижа за кожата e.l.f. Beauty.

„Започнахме да си партнираме наистина обмислено и стратегически, за да разговаряме с аудиторията от следващо поколение с марки, които според нас им служат, за да се учим заедно.“, допълва Поло.

Кори Марчисото, маркетинг директор на e.l.f Beauty, казва, че тайната на създаването на връзки с потребителите е просто да слушаш и да отговаряш на техните нужди.

„Ние не си измисляме тези неща. Те ни казват, ние слушаме и действаме според това, което чуваме.“

Вдъхновена от работата на e.l.f Beauty, Sunnie има за цел да насърчи подобни смислени връзки. Например, марката за красота често следва популярни искания, оставени в социалните медии, и разговаря директно с потребителите.

Sunnie си партнира и с други институции, създавайки екосистема от експерти с мисия, включително AnitaB.org, Child Mind Institute, инициативата IF/THEN на Lyda Hill Philanthropies, Step Up, Women's Sports Foundation и Purdue University, използвайки индивидуалните им експертни познания за различни проекти. Ако успее да изпълни мисията си, би могла да предостави на други компании рамка за по-ефективна връзка с по-младото поколение.