Креативен ум – забравете го. Рекламата няма нужда от вдъхновение, защото има AI
Инвеститорите са изнервени от новата технология, а експерти предупреждават, че нищо в създаването на съдържание и маркетинг вече няма да е същото
&format=webp)
Рекламният пазар е сериозно застрашен от появяващите се новите генеративни инструменти с изкуствен интелект, които се използват с все по-бързи темпове.
През последните години се наблюдава възход на редица генератори на изображения, включително DALL-E на OpenAI, Veo на Google и Midjourney.
В първото си интервю, след като обяви, че ще се оттегли от поста главен изпълнителен директор на британската рекламна група WPP, Марк Рийд коментира пред CNBC, че AI „ще направи пълна революция в нашия бизнес“ и ще продължи да изнервя инвеститорите.
„Изкуственият интелект ще направи целия експертен опит достъпен за всички на изключително ниска цена. Най-добрият адвокат, най-добрият психолог, най-добрият рентгенолог, най-добрият счетоводител и наистина, най-добрите създатели на реклами и хора, занимаващи се с маркетинг, често ще бъдат AI или управлявани от него.“

Рийд заяви, че 50 000 служители на WPP вече използват WPP Open – собствената маркетингова платформа на компанията, задвижвана от изкуствен интелект.
„Мисля, че това е моето наследство в много отношения“, допълни той.
Структурният натиск върху креативните звезна на рекламния бизнес стимулира консолидацията, отбеляза още Рийд, добавяйки, че компаниите ще трябва да „приемат“ начина, по който изкуствения интелект ще повлияе на всичко – от създаването на прессъобщения и медийни планове до оптимизирането на кампаниите.
Доклад на Forrester, публикуван през юни миналата година, показа, че над 60% от рекламните агенции в САЩ вече използват генеративен AI, а други 31% твърдят, че проучват възможностите на технологията.
Рекламата претърпява „огромна трансформация“ поради разрушителните ефекти на изкуствения интелект, заяви главният изпълнителен директор на френския рекламен гигант Publicis Groupe Морис Леви пред CNBC на конференцията Viva Tech в Париж.
Той отбеляза, че инструментите за генериране на изображения и видеоклипове ускоряват драстично производството на съдържание, докато автоматизираните системи за съобщения вече могат да постигнат „персонализация в мащаб, както никога досега“.
Въпреки това експертът смята, че изкуственият интелект трябва да се разглежда само като инструмент, който хората могат да използват, за да подобрят живота си.
И макар че AI вероятно ще повлияе на някои работни места, Леви признава, че той вероятно ще създаде повече позиции, отколкото ще унищожи, така че нетният баланс вероятно ще бъде положителен. Според него това би било в съответствие с въздействието върху труда на предишни технологични изобретения като интернет и смартфоните.
„Ще има повече автономна работа“, допълва той.
Никол Денман Грийн, анализатор в Gartner, предупреждава, че марките трябва да внимават да не предизвикат негативна реакция от потребители, скептично настроени към въздействието на изкуствения интелект върху човешката креативност.
Според проучване на Gartner от септември 82% от потребителите твърдят, че компаниите, използващи генеративен AI, трябва да дадат приоритет на запазването на човешките работни места, дори ако това означава по-ниски печалби.
„Това, което AI трябва да прави, е да помага за създаването на революционни концепции, уникално изпълнение за достигане до разнообразни и нишови аудитории, да разширява границите на това какво е „маркетинг“ и да предоставя по-различни, полезни персонализирани преживявания, включително да изпълнява обещанието за хиперперперперсонализация.“, допълва той.