Офисът като оазис, а не бойно поле: Как един млад лидер разчупи корпоративните граници
29-годишната основателка на агенция за дигитален маркетинг въвежда нов подход към служителите си, който дори според тях е прекалено „снизходителен“
&format=webp)
Стриктно работно време, строг дрескод в офиса и ограничителни политики за отпуски – за служителите от поколението Z това са едни от най-предизвикателните корпоративни правила.
Но те не съществуват в малкия екип на Socialista Queen, базирана в Лос Анджелис агенция за дигитален маркетинг, чиято основателка и главен изпълнителен директор е 29-годишната Лиат Ахарон, представител именно на най-младата работна сила.
Сред нейните корпоративни правила са:
- Членовете на екипа имат право да започват работния си ден, когато пожелаят, независимо дали е 6 или 10 ч. сутринта, стига да изкарат осемчасов работен ден.
- Членовете на екипа работят по хибриден график с понеделник, вторник и четвъртък от офиса, освен ако не са на фотосесия, през която могат да работят дистанционно.
- Всеки служител получава около 10 дни отпуск, натрупани през годината, но се насърчава да вземе повече неплатени дни, ако е необходимо, например за голямо пътуване, стига да даде достатъчно време за предизвестие.
„Обичам добрия начин на живот и смятам, че превръщането на живота в офиса в забавление винаги трябва да бъде приоритет“, споделя Ахарон пред CNBC.
Тя допълва, че правилата в агенцията ѝ са вдъхновени от гъвкавостта, която би искала да има по време на първата си работа в началото на 20-те си години в ресторанти, както и от признанията на нейни приятели, че са „нещастни“ в офиса.
„Просто не разбирам смисъла на това, защото според мен е толкова лесно да направиш една среда забавна, ако имаш правилните хора“, обяснява Ахарон и допълва, „наемането на правилните служители е от огромно значение в такива ситуации“.
Тя обикновено не държи на изискването за образование и признава, че първия път, когато се наложило да наема служители, написала:
Не ме интересуват вашите автобиографии. Искам да се уверя, че знаете как да монтирате видео и имате добро отношение към другите. Лично на мен не ми пука дали сте завършили колеж, за да се занимавате с управление на социални медии.
Самата тя провежда интервютата с кандидатите и им задава ситуационни въпроси, като например как биха се справили с проект с клиент, за да разбере какъв е процесът на вземане на решения и как общуват.
Според нея най-доброто, което кандидатът може да направи, за да се отличи от другите, е да изпрати благодарствен имейл скоро след срещата.
Ако ми отговорите след три или четири дни, това ми показва едно, но ако ми изпратите обратна връзка след час или в същия ден, си казвам: Добре, този човек наистина иска това.
Ахарон признава, че някои от колегите наричат стила ѝ на управление „снизходителен“, въпреки че самата тя не го възприема по този начин.
„Имам и граници, които никой от моите служители не е преминавал“, като например да не се злоупотребява с политиката за отпуски и да се следи гъвкавостта никога да не води до пропускане на крайни срокове.
Обяснила съм им, че това са правилата за забавление, докато някой не ме накара да ги променя, а според мен така трябва да бъде в живота,
където трябва да дадеш на другите предимството на съмнението, освен ако не се докаже обратното.
Според Ахарон нейните гъвкави политики никога не са довели до проблеми с клиентите, включително компания за търговия бижута, за преместване на багажи и вещи, както и ортодонтски кабинет.
В крайна сметка „мисля, че офисът трябва да бъде безопасно място, където хората да си прекарват добре, защото никога не знаеш какво ги очаква вкъщи“, допълва Ахарон.