Toyota Motor Corp. прогнозира 21% спад на печалбата за текущата финансова година, тъй като напрежението от митата на Тръмп и поскъпването на йената отнемат част от блясъка на силното търсене на хибриди.

Най-продаваният автомобилен производител в света очаква оперативните приходи да възлязат на 3,8 трилиона йени (26 млрд. долара) през годината до март 2026 г. спрямо 4,8 трилиона йени през току-що приключилата година.

Това е приблизително в съответствие със средната стойност от 4,75 трилиона йени на 25 анализатори, анкетирани от LSEG, съобщава CNBC.

Нетната печалба на Toyota за първото тримесечие на настоящата година възлиза на 664,6 млрд. йени (4,6 млрд. долара), което е по-малко от 997,6 млрд. йени за същия период на предходната година.

Продажбите възлизат на 12,36 трлн. йени (85,9 млрд. долара), което е увеличение спрямо 11 трлн. йени. Консолидираните продажби за фискалната година до март възлизат на 9,36 млн. автомобила, което е лек спад спрямо 9,44 млн. през предходната фискална година, допълва AP.

Компанията обаче е изправена пред риск да бъде засегната от широкообхватни последици от митата на Тръмп, не само от въздействието върху износа ѝ за САЩ, но и поради възможността за спад в потребителските нагласи.

Подобно на други световни производители на автомобили, които развиват дейност в най-голямата икономика в света, Toyota може да се сблъска с високи разходи за труд и да е принудена да изразходва повече средства за инвестиции, ако реши да разшири допълнително производствената си база в САЩ.

Въпреки че продажбите на автомобили в Китай са намалели по-малко от другите японски производители, компанията все още се бори да спре спада на продажбите на фона на силната конкуренция от китайските марки, допълва CNBC.