Напускането на X (Twitter) не се отнася само за големите рекламодатели.

През последните дни водещи медийни брандове не само спряха платените си маркетингови кампании в социалната платформа на Илон Мъск, но престанаха да публикуват в нея.

Така изведнъж в платформата, чиято амбиция беше да бъде световният „дигитален площад“, настъпи оглушително мълчание, пише CNN.

Водещите акаунти на Disney, Paramount, Lionsgate, Sony Pictures, Universal и Warner Bros. Discovery (компанията майка на CNN) не са публикували в платформата от около 10 дни, след като Мъск подкрепи антисемитска конспиративна теория, за коeто все още не се е извинил.

Нито едно от горепосочените студиа не коментира скандала пред CNN. Но източници, запознати със стратегиите на Paramount и WBD в социалните медии, потвърдиха при условие за анонимност, че мълчанието им не е случайно. Компаниите са взели решение да спрат да публикуват в X поради опасения, включително за безопасността на марката.

В някои случаи затъмнението в X се простира и извън корпоративните акаунти на тези компании.

Apple и водещите компании напускат X след антисемитски скандал с Мъск Белият дом обвини собственика на платформата в

Например в най-известните акаунти, свързани с Disney, като @StarWars, @Pixar и @MarvelStudios, които преди са публикували по няколко пъти на ден в платформата за милионите си последователи, сега е настъпила тишина. Вместо това, те са преминали към притежаваната от Meta конкурентна платформа Threads, където публикуват активно.

Когато в понеделник "Късното шоу със Стивън Колбърт" сподели новината, че водещият ще отсъства от ефир тази седмица поради операция от апендицит, беше съобщена в Threads. Преди Мъск да подкрепи антисемитски пост, шоуто на Колбърт беше активно предимно в X, като редовно публикуваше видеоклипове и друго съдържание. Сега вече не е така.

Потърсен за коментар, представител на X не отговори директно на въпросите за загубата на медийните гиганти, което вероятно предизвиква тревога в компанията. Още по-лошо е, ако освен от рекламни приходи, платформата остане лишена и от съдържание, особено от потребители, които я превръщат в център на дискусии в реално време с постовете и коментарите си.

След заявката за нова ера в рекламата: Парис Хилтън спира кампанията си в XРешението на Хилтън е удар за X и за главния изпълнителен директор Линда Якарино, която обяви голямата новина за рекламното партньорство

Разбира се, възможно е медиите да обърнат посоката и да възобновят публикуването и дори рекламирането в X. Това няма да е първият подобен случай, но към момента няма никаква сигурност дали събитията ще се развият по този начин.

Сметката за съотношението между риска и печалбата в мрежата на Мъск се влошава все повече. Ситуацията не е по-различна от тази, когато Тъкър Карлсън окончателно прогони повечето рекламодатели от Fox News, отбелязва CNN.

"Всеки ден все повече марки се събуждат за реалността, че Twitter е мъртъв, а X е помийна яма", смята Кейси Нютън от Platformer. "Глобалният градски площад вече е разпръснат в много различни платформи и все по-често най-подходящите разговори се провеждат другаде.", допълва анализаторът.