С промяна в общите условия за дейността на електроразпределителното дружество ЧЕЗ се предвижда увеличаване на периода за обжалване на сметка от страна на клиентите и повишаване на компенсациите за спиране на тока. Предложенията за промени в общите условия бяха представени на открито заседание на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР).

От 30 на 90 дни да се удължи срокът, в който клиенти могат да подават възражения срещу сметките си за ток, предвиждат предлаганите промени.

Досега за първите 12 часа без ток по вина на електроразпределителното дружество клиентите на ЧЕЗ би трябвало да получат 20 лв. компенсация, а за всеки следващи 12 часа - по 10 лв. , коментира Огнян Нечев - директор на направление "Регулация" в "ЧЕЗ България".

Сега се предлага за първия период от 12 часа компенсацията да е 30 лв., а за всеки следващ период от 12 часа - по 20 лв. , посочи той.

Промените предвиждат и връщане на надвзети суми със законовата лихва. Нечев посочи, че дружеството ЧЕЗ е съгласно с промяната, ако надвзетите суми са по вина на ЧЕЗ при грешка във фактурата.

Промяната на общите условия бе наложена от подавани от клиенти на ЧЕЗ жалби и тези промени целят да се подобри обслужването, посочиха членове на ДКЕВР. Заместник-председателят на комисията Валентин Кирчев посочи, че променените общи условия показват ново отношение към клиентите.

Предстои на 19 април на закрито заседание ДКЕВР да одобри окончателно предлаганите промени.

Източник: БТА