Джеф Безос и съпругата му Лорън Санчес Безос бяха обявени за главни спонсори на Met Gala 2026, заедно с второстепенните – френската луксозна марка Saint Laurent и издателят на Vogue Condé Nast.

Знаменитият редактор на Vogue Анна Уинтор, която е двигател на ежегодната бляскава вечер в едноименния музей в Ню Йорк, описа съпругата на милиардера като „почитател на костюмите и, очевидно, на модата“, когато беше попитана за критиките около ролята на двойката като спонсори на събитието.

В интервю за CNN тя изразява увереност, че Санчес, която прибави „Безос“ към фамилията си след пищна сватба през лятото във Венеция, ще е „чудесно попълнение за музея и събитието“.

„Много сме благодарни за нейната невероятна щедрост, затова сме развълнувани, че тя ще бъде част от вечерта“, допълва тя.

Уинтор се отказа от поста главен редактор на Vogue US по-рано тази година, но остава глобален редакционен директор на Vogue и главен директор по съдържанието за Condé Nast, което означава, че остава начело на Met Gala.

Новината за спонсорството на милиардерската двойка обаче предизвика незабавна реакция в социалните медии, като критиците твърдят, че участието им подчертава преминаването на културните институции под контрол на най-богатите.

Според други, средствата биха могли да бъдат по-добре изразходвани за други каузи.

„Страхотна тема“, коментира потребител под видео в официалния Instagram профил на музея „Метрополитън“, в което се обявява, че темата за 2026 г. е „Изкуството на костюма“, като добавя:

„Въпреки това, спрете да давате трибуна на Джеф Безос и Лорен Санчес за изкуство и мода, две области, в които тези двама ужасни капиталисти никога няма да имат място, независимо колко пари хвърлят, за да си купят култура.“

Традиционно гала вечерта в музея и съпътстващата я изложба се подкрепят от луксозни модни къщи, включително и тазгодишното събитие, което беше подкрепено от Louis Vuitton.

В миналото обаче сред спонсорите са били технологични гиганти като TikTok, Instagram (собственост на Meta), Apple, Yahoo и дори Amazon. Чийто основател е Джеф Безос. Тя спонсорираше Met Gala през 2012 г., а милиардерът беше почетен председател, допълва CNN.

Според някои наблюдатели сегашното решение за спонсорство на събитието е показателно за амбицията на семейство Безос да спечели културна легитимност, като съществуват паралели с възхода на Ким Кардашиян в модната индустрия.

Само преди десетилетие тя, която е и близка приятелка на Лорън Санчес, промени имиджа си от риалити звезда в значима фигура в средите на висшата мода, отчасти благодарение на одобрението на Уинтор, която позволи да позира на корицата на Vogue с рапъра Кание Уест, за когото беше омъжена в продължение на седем години.

Макар Санчес Безос да не е обсъждала публично намеренията си, тази стъпка бележи по-дълбоко навлизане в модния свят. Двойката пропусна Met Gala 2025 поради сватбените си тържества, но присъства на събитието през 2024 г. и позира за корицата на Vogue US през юни тази година.

Наскоро те бяха забелязани на Парижката седмица на модата, където присъстваха на ревютата на Chanel и Balenciaga, облечени във винтидж тоалети, подбрани от известната стилистка Моли Диксън (чиито клиенти са също певицата Лана дел Рей и актрисата Сидни Суийни).

Фондът Earth Fund на Санчес Безос също обяви тази година партньорство на стойност 6,25 милиона долара със Съвета на модните дизайнери на Америка (CFDA) за насърчаване на устойчивостта в модата, допълва CNN.

Според Ейми Одел, авторката на биографията на Уинтор, моментът за подготовката на Met Gala 2026 съвпада с неотдавнашните съкращения в издателската къща, която организира събитието.

„Condé Nast прави съкращения. Met Gala продължава. Богатите са богати. Фокусът е такъв и може би ще остане такъв, докато нещо не се промени с неравенството в доходите в тази страна.“, допълва тя в пост в Instagram.