Младите индийци предефинират семейното богатство: Стартъпите са новият залог
Индия е на прага на безпрецедентен трансфер на богатство, като се очаква следващото десетилетие той да достигне 1,5 трилиона долара
&format=webp)
Раджат Мехта, наследник на базираната в Мумбай компания Mehta Group, напуска доволен церемонията по официалното листване на компанията Billionbrains Garage Ventures, известна като Groww.
Стартъпът, който той подкрепя през 2016 г. като инвеститор на ранен етап, с оценка от около 1,3 милиона долара, дебютира в сряда на Националната фондова борса с нетна стойност от 8,6 милиарда долара.
36-годишният мъж изпитва чувство на гордост, когато баща му Ракеш Мехта, му казва: „Сега да намерим следващия Groww, в който да инвестираме.“
Състоянието на неговата фамилия е изградено върху консултантски, управленски и брокерски услуги. Самият Мехта традиционно предпочитаха комфорта на листваните компании, но именно наследникът му подтиква семейството да инвестира в некотирани активи и стартъпи, когато се присъединява към бизнеса през 2013 г., разказва историята CNBC.
„Първата стартираща компания, в която инвестирах, фалира в рамките на три месеца“, спомня си той. „Но аз се поучих от това и продължих.“ Към момента е инвестирал в 35 стартъпа, някои от които оценени на над 1 милиард долара, които са в процес на листване.
Поколението на милениалите е част от по-широка промяна сред богатите индийски семейства, инвестиращи в стартъпи.
Индия е на прага на безпрецедентен междупоколенчески трансфер на богатство, като според доклад на Julius Baer и EY от юни тази година се очаква в следващото десетилетие да се прехвърлят около 1,5 трилиона долара.
Между 2018 и 2024 г. броят на семейните офиси в Индия е нараснал с над 500% до над 300 от 45, се посочва в доклада, цитирайки отделно проучване.
Друг показател за нарастващото богатство – лицата с изключително високо нетно състояние или семейства с активи над 30 милиона долара, също е нараснал до около 13 000 през същия период.
Истинският брой на семейните офиси в Индия може да е пет до десет пъти по-висок, според няколко мениджъри на богатство, цитирани от CNBC.
Следващото поколение на тези богати семейства обикновено е добре образовано, често с международни дипломи, и може да се колебае да продължи традиционния бизнес или да остане неубедено относно перспективите за растеж, казва Викрант Агарвал, управляващ партньор на Proxima Capital Services, базирана в Делхи.
Много от старите, заможни фамилии, особено тези от по-малките градове в Индия, все още държат голяма част от богатството си във физически активи като земя и злато. След като те бъдат превърнати във финансови, броят на семейните офиси в Индия ще се увеличи, допълва Шайлеш Балачандран, основател на TriGen Wealth.
„Новите богати“ в Индия се формират от служители в стартъпи, които печелят от опции за акции, както и от завръщащи се индийци, които не са жители на страната и носят със себе си богатство, както и от процъфтяващия пазар на ценни книжа.
От страна на старите богати, бейби бумърите прехвърлят по-големи части от състоянието си на следващото поколение. Това ускорява преминаването от физически към финансови активи, които са по-лесни за разпределяне, допълва Балачандран, чиято компания обслужва семейни офиси.
Следващото поколение не се фокусира единствено върху запазването на богатството, но и върху създаването на повече с високорискови инвестиции, допълват експертите.
Балачандран дава пример с млад наследник на семейна копания в текстилния бизнес, който иска да проучи високорискови инвестиции в стартъпи, въпреки че баща му никога не е инвестирал извън сигурни активи като недвижими имоти и банкови депозити. Според експерта, някои клиенти сега целят 20% или повече от портфейлите им да бъдат разпределени в стартиращи компании.
Венчър капиталови компании като Inflexor Ventures се възползват от промяната. Тя планира да набере 150 милиона долара за третия си фонд, насочен към AI, роботиката, космоса и автоматизацията. Почти половината от капитала във втория й фонд е дошъл от индийски семейни компании, казва Мурали Кришна Гунтуру, партньор в Inflexor Ventures, който очаква подобно участие и този път.
През 2021 г., годината, в която 45 индийски стартъпа станаха „еднорози“ с оценка над 1 милиард долара – много семейни офиси осъзнаха ползите от инвестирането в тях, допълва Гунтуру, като някои вече го правят директно.
„Сега семейните офиси инвестират директно в стартъпи, свързани с техния бизнес. Типичен пример е NoPo, инвестиция, която направихме като рисков капитал, която ни беше предложена от един от семейните офиси“, обяснява той, имайки предвид стартираща компания за нисковъглеродни нанотръби, които се използват в различни индустрии, от полупроводници до батерии за EV и медицински устройства.
Милениалите и поколението Z също разглеждат инвестициите в стартъпи като нов бизнес, особено ако семейният не съответства на техните интереси.
Когато индийският стартиращ бизнес за бърза търговия Zepto търси ново финансиране миналата година, семейните офиси инвестират 300 милиона долара само за 4 седмици, отбелязва Мехта, който е сред инвеститорите.
Други инвестиции могат да донесат годишна възвръщаемост от 15%, но тези в стартъпи, отбеляза той, предлагат възможност за много по-големи печалби.
„Съществува убеждението, че младите хора смятат, че от 10 стартиращи компании една ще се наложи и ще стане значително голяма, като Zomato“, казва Балачандран, допълвайки, че на някои традиционни публични компании са били необходими 20 години, за да достигнат пазарна капитализация от няколко трилиона индийски рупии.
„Zomato постигна това в рамките на няколко месеца след листването си.“





)



&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)