Технологичният гигант Microsoft предприема необичайна стратегия, опитвайки да популяризира своя чатбот Copilot сред потребителите с успеха на конкурентния ChatGPT на OpenAI.

Това включва партньорство с инфлуенсъри в социалните мрежи, а не с технологични експерти, пише Bloomberg.

Маркетинговата кампания с участието на виртуални знаменитости като Алекс Ърл и близнаците Фелоунг вече е в действие, а идеята е Copilot да резонира с интересите на аудиторията от поколението Z.

Както самата Microsoft подчертава, „Copilot не е просто инструмент за продуктивност, а ваш дигитален спътник.“ Сега компанията залага на инфлуенсъри, за да затвърди тази нагласа.

Главният маркетинг директор Юсуф Мехди признава, че компанията все още изостава от ChatGPT, както и от Gemini на Google. Въпреки 150-те милиона месечни потребители, той е далеч зад огромната база от 800 милиона седмични на ChatGPT, разлика, за която се залага на инфлуенсърите да преодолеят, допълва Bloomberg.

В TikTok видео, което бързо стана вайръл, инфлуенсърът Алекс Ърл пита Copilot как да изглежда по-млада, като е озаглавила публикацията си „Copilot е мой ментор и терапевт“. Клипът събира над 15 милиона преглеждания. Други, в които участват модните дизайнери Бриджит и Даниел Фелоунг, събират още милиони.

Microsoft твърди, че показателите за ангажираност показват, че кампанията „стимулира използването“.

Вместо да промотира Copilot за бизнес употреба, стратегията на Microsoft е да го позиционира като ежедневен AI асистент. Компанията твърди, че нейният чатбот с изкуствен интелект може да изпълнява редица основни задачи, включително да помага с избор на модни решения или дори планиране на пътувания, допълват от WindowsReport.