Гигантите на фармацевтичния пазар за лекарства срещу затлъстяване Eli Lilly и Novo Nordisk готвят отчетите си за третото тримесечие, но темата, която повече вълнува инвеститорите, са преговорите с висок залог с Доналд Тръмп.

Американската компания има предимство пред датския си конкурент, за да преодолее потенциалните ценови удари на своя хи срещу затлъстяване Zepbound, подкрепена от по-силни данни от клинични изпитвания, по-тесни връзки с Белия дом и присъствието на пазара за директни продажби на потребителите. На този фон производителят на Ozempic преминава през сътресения в борда и се опитва да подсили екипа си в САЩ, отбелязва Reuters.

„Проблемите, с които Novo се сблъсква, не са се променили“, смята анализаторът от BMO Capital Еван Сейгърман, добавяйки, че преструктурирането не вдъхва доверие на инвеститорите. „Те все още се сблъскват с вътрешни проблеми.“

Кой ще сключи сделка първи

Анализаторите очакват резултатите на Lilly в четвъртък да бъдат близки до очакванията. Продажбите за третото тримесечие се очаква да нараснат с около 40% спрямо миналата година до 16 милиарда долара, според данни на LSEG. Коригираната печалба на акция се очаква да бъде 5,69 долара.

Novo, която ще обяви резултатите си на 5 ноември, се очаква да отчете приходи от 77,4 милиарда датски крони (12,09 милиарда долара), което представлява ръст от 8% спрямо миналата година, и оперативна печалба от 28,45 милиарда, според данни на LSEG.

Акциите на Lilly са се повишили с около 6,2% от началото на годината, в контраст с понижението на Novo с около 46%.

Междувременно Тръмп даде заявка, че Ozempic на Novo ще струва по-малко от 150 долара на месец, въпреки че високопоставен здравен служител заяви през октомври, че преговорите за цените на GLP-1 все още продължават.

„Чакаме да видим кой ще бъде следващият, който ще сключи сделка с Доналд Тръмп“, заяви Пол Мейджър, портфолио мениджър в Bellevue Asset Management, която понастоящем не притежава акции на Novo.

„Ако това е Eli Lilly и това се отрази негативно на цените на GLP-1 лекарствата като цяло, ще е основният фактор за цената на акциите на Novo.“, допълва анализаторът.

Защо сделка с Novo Nordisk няма да е проблем за Eli Lilly

Тримесечните продажби на флагманския продукт на Lilly за отслабване Zepbound може да отбележат лек спад, след като CVS Health го премахна от избрани списъци в полза на конкурента Wegovy, отбелязват анализатори.

Въпреки това данните за рецептите от пазарната изследователска компания IQVIA все още показват, че Zepbound печели по-голям пазарен дял от Wegovy, което предполага, че търсенето се запазва стабилно.

Лекарствата на Eli Lilly са клинично по-добри, което подкрепя идеята, че могат да постигнат по-високи продажби дори при ниски цени, коментира Джеймс Шин, директор на Biopharma Equity Research в Deutsche Bank.

В отделни проучвания Zepbound е помогнал на пациентите да загубят над 22% от теглото си след 72 седмици, докато Wegovy води до 15% загуба на тегло след 68 седмици.

Lilly първа въведе по-евтини флакони Zepbound и нови програми за спестяване за пациенти, които плащат сами, като същевременно разшири производствения капацитет.

Ако американското правителство наложи намаляване на цените на лекарствата както на Lilly, така и на Novo, тя ще има по-силна предпазна мрежа, тъй като запазва по-голяма част от приходите от лекарствата след производствените разходи, казват анализатори.

Тази предпазна мрежа и разнообразният портфейл от лекарства в късен етап на разработка помогнаха на американската компания да остане фаворит на пазара на фармацевтични продукти.