Китайският технологичен гигант Alibaba обяви цената на най-новия си продукт с изкуствен интелект – очила, и едновременно с това съобщи, че пуска чатбот, базиран на най-новите ѝ AI модели.

Очилата Quark AI Glasses излизат в предварителна продажба на 24 октомври на електронната търговска платформа Tmall на Alibaba. Цената им ще започне от 4699 китайски юана (659,4 долара), но след прилагане на различни отстъпки ще струва 3999 юана.

Доставката е планирана да започне през декември, съобщава CNBC.

Компанията със седалище в Ханджоу представи и AI Chat Assistant, нов чатбот режим в рамките на приложениеto Quark.

Последните ходове са част от агресивната AI кампания на Alibaba тази година, като пуска актуализирани модели и се стреми да съживи продажбите в облачния си бизнес.

Очилата и чатботът обаче подчертават една все по-важна област– изкуствен интелект, насочен към потребителите, допълва CNBC.

Очила с изкуствен интелект

Alibaba за първи път обяви пускането на Quark AI Glasses през юли. Това е първият продукт от този вид на китайския гигант, който се захранва от големия езиков модел Qwen и асистента Quark AI.

Очилата поддържат функции като разговори без ръце, стрийминг на музика и превод на езици в реално време.

Много технологични компании виждат носимите устройства, по-специално очилата, като следващата граница в компютърните технологии, наред със смартфоните.

Quark AI са отговорът на Alibaba срещу смарт очилата на Meta, проектирани в сътрудничество с Ray-Ban.

Китайският технологичен гигант ще се конкурира и с китайския производител на потребителска електроника Xiaomi, който тази година пусна свой модел AI очила.

Нов AI асистент

Quark е основното AI приложение на Alibaba, насочено към потребителите. В четвъртък компанията представи продукт, наречен AI Chat Assistant, нов AI чатбот, базиран на най-новите модели Qwen3.

Новият режим позволява на потребителите да преминават към интерфейс в стил чатбот и да водят разговори чрез текст или глас.

Alibaba заяви, че новата функция позволява „AI търсене и разговор“ в един интерфейс. Идеята е, че потребителите могат да правят всичко, от което се нуждаят, само в едно приложение.

Някои от функциите включват редактиране на снимки, „решаване на проблеми въз основа на снимки“ и съобщения с AI. Продуктът е отговорът на Alibaba към нарастващия брой чатбот продукти и най-вече срещу лидерите ChatGPT на OpenAI и китайския конкурент DeepSeek.