Бизнес апетитът към Warner Bros Discovery се изостря – кой ще придобие филмовия гигант
След месеци спекулации филмовото студио потвърди, че разглежда стратегически варианти – от пълна продажба до частични сделки, на фона на съобщения за интерес от страна на Paramount, Netflix и Comcast
&format=webp)
Warner Bros Discovery, собственик на HBO, CNN и DC Studios, даде сигнал, че може да е склонна да продаде цялата си дейност или части от нея само няколко месеца след като обяви планове за разделянето на две компании.
Гигантът в киноиндустрията заяви, че е започнал преглед на стратегическите алтернативи в светлината на „непоискан интерес“ от множество страни, както към цялата компания, така и конкретно към Warner Bros.
Warner Bros Discovery не посочи откъде идва този интерес, а говорител на компанията заяви пред Associated Press, че не може да сподели повече подробности.
Новината следва нарастващите съобщения за потенциална наддаване – включително от Paramount, собственост на Skydance, която в началото на август приключи сливане на стойност 8 милиарда долара, припомня Euronews.
Позовавайки се на анонимни източници, запознати с преговорите, The Wall Street Journal наскоро съобщи, че Paramount се е обърнал към Warner Bros Discovery с оферта за придобиване в края на септември, но главният изпълнителен директор на Warner, Дейвид Заслав, е отхвърлил първоначалните предложения.
Според изданието, главният изпълнителен директор на Paramount/Skydance Дейвид Елисън по-късно е обмислил по-агресивен подход, като да се обърне директно към акционерите.
CNBC също съобщи, че Netflix и Comcast са сред другите заинтересовани страни, позовавайки се на анонимни източници. Comcast отказа да коментира. Paramount и Netflix не отговориха на запитването на AP за коментар.
Продажбата на цялата или част от Warner Bros Discovery би означавала значителна промяна в медийния пейзаж на САЩ, който „вече се развива в посока на тревожно ниво на консолидация“, заяви Майк Проулкс, вицепрезидент и директор по проучванията във Forrester.
Той посочва по-специално стрийминг услугите, като отбелязва, че от една страна сделката може да помогне за разширяване услугите на компанията, за да се конкурира тя по-добре с другите участници в бранша. От друга , потребителите ще имат ограничен избор, контролиран от шепа корпоративни играчи.
„Когато само няколко конгломерата, като Skydance, контролират все по-голяма част от най-популярните платформи, това повдига въпроси относно бъдещето на разнообразието и съдържанието. „По-голямото е по-добро“ може да е добре за акционерите, но в крайна сметка ще има ли по-качествено съдържание, по-ниски цени и по-добра достъпност за потребителите?“, допълва експертът.
Това много ще зависи дали продажбата ще се осъществи – и кой ще купи Warner Bros Discovery.
През юни Warner Bros Discovery обяви планове за разделяне на кабелния и стрийминг бизнеса. HBO и HBO Max, заедно с Warner Bros Television, Warner Bros Motion Picture Group и DC Studios, ще образуват нова компания за стрийминг и студийно съдържание.
Мрежи като CNN, Discovery и TNT Sports, както и дигитални продукти, включително стрийминг услугата Discovery+ и Bleacher Report, ще бъдат отделен кабелен партньор. Warner очакваше разделянето да приключи до средата на 2026 г. и във вторник заяви, че продължаването му остава сред разглежданите варианти.
„Направихме смелата крачка да се подготвим за разделянето на компанията на две водещи медийни компании, Warner Bros и Discovery Global, защото бяхме убедени, че това е най-добрият път напред“, заяви Заслав.
Все пак, добави той, „не е изненада, че значителната стойност на нашето портфолио получава все по-голямо признание от другите участници на пазара“.
Компанията няма определен график за процеса на преразглеждане, и отбеляза, че освен вече започналото разделяне, „няма гаранция“, че ще се стигне до сделка.
Warner Bros Discovery беше създадена преди само три години, когато AT&T отдели WarnerMedia, която след това се сля с Discovery Communications в сделка на стойност 43 милиарда долара, припомня в заключение Euronews.