Най-актуалната тенденция в модния свят в момента е основен елемент от гардероба на почти всички хора на планетата – денимът.

Лидери в търговията на дребно като American Eagle, Gap и Kohl's отчитат силата на дънките в последните си резултати. Акциите на Levi Strauss са се повишили с повече от 30% от началото на годината.

„Дънките преживяват своя момент“, коментира пред Yahoo Finance професорът по маркетинг от университета „Брайънт“ Шармин Атаран. „Търговците на дребно не просто следват тази тенденция, те я усилват.“

Това лято рекламната кампания на Сидни Суийни за American Eagle предизвика полемика с ключовия слоган – „Сидни Суийни има страхотни дънки“ – и събра 40 милиарда импресии само за шест седмици. В последния отчет за приходите на компанията резултатите надминаха прогнозите по всички показатели.

„Нека да бъда много ясен, Сидни Суийни продава страхотни дънки“, коментира Джей Шотенщайн, главен изпълнителен директор на American Eagle, пред инвеститорите по време на конференция за финансовите резултати. Той допълни, че кампанията е довела до „рекордно привличане на нови клиенти и познаваемост на марката, независимо от възрастта и пола“.

Акциите на American Eagle се повишиха с почти 40% след обявяването на резултатите.

Новата кампания на Gap пък стартира преди две седмици и залага на носталгията на милениалите с момичешката поп група Katseye, която танцува на песента Milkshake от 2003 г. Клипът има над 16 милиона гледания в YouTube.

В интервю за Yahoo Finance, главният изпълнителен директор на Gap Ричард Диксън заяви, че кампанията е получила „рекордна“ реакция, добавяйки, че това „не е културен разговор, а културно превземане“, тъй като модата се среща с развлеченията.

„Gap се справя страхотно, връщайки се към корените си, прегръщайки танца“, заяви основателят и главен изпълнителен директор на H2 Marketing Group Хилари Херсковиц.

Светът на търговията с облекло е винаги подложен на променящи се вкусове и нови тенденции. Възходът на денима не е изключение.

„Това е различно време и наистина промени очакванията за комфорт, сега, когато се връщаме в офисите и се връщаме към живота си, класните стаи, социалните пространства“, каза Атаран.

Скорошното възраждане на дънките доведе и до появата на по-широки кройки, тъй като потребителите се откъсват от модата на тесните дънки, характерна за периода преди пандемията. По време на разговора си с инвеститорите, главният изпълнителен директор на Gap отбеляза силата на широките дънки, наред с други „лесни за обличане модели“, които са основно противоположни на тесните.

„Ако някой е мислил, че денимът е мъртъв, защото еластичните панталони ни направиха прекалено мързеливи и удобни, той се е заблуждавал. Денимът е в пълна сила. Той се завръща“, заяви пред Yahoo Finance президентът на SW Retail Advisors Стейси Уидлиц.

На този фон спортното облекло отстъпва като област на растеж. Тази промяна се вижда най-ясно в акциите на Lululemon, които паднаха с почти 20% в петък, след като компанията намали прогнозата си за годишната печалба. С този спад акциите се търгуваха на шестгодишно дъно.

Target отчете ръст на продажбите на дамски деним в магазините от 28% през последното тримесечие. Изпълнителният вицепрезидент Ричард Гомес заяви пред инвеститорите, че този ръст е „обусловен от нови модели и силуети“, и добави, че компанията се фокусира върху предлагането на „нови продукти на достъпни цени“.

В бележка до клиентите си Дана Телси от Telsey Advisory Group написа, че тесните дънки, които обикновено струват около 70 долара за чифт, вероятно ще бъдат маркирани с по-голяма отстъпка от моделите с широки крачоли, които струват около 90 долара за чифт.

През следващите няколко години се очаква пазарът на дънки в САЩ да нарасне с около 5%. Това е в сравнение с ниския едноцифрен ръст от 2019 до 2024 г., когато общите продажби варираха от 20 до 22 милиарда долара.

Финансовият директор на Levi Straus Хармит Сингх, заяви на конференция на Goldman Sachs миналата седмица, че пазарът на деним е глобална възможност за 100 милиарда долара.

Компанията има дългосрочна цел да достигне 10 милиарда годишни продажби. За последното тримесечие те възлизат на 1,45 милиарда долара, като част от тази стратегия Levi's засилва усилията си да бъде не само доставчик на дънки, но и на деним лайфстайл.

„Светът става все по-неформален, нали? А денимът е ключов фактор в тази фаза на неформализация.“, допълва главният изпълнителен директор.