Романтичната "сделка" на годината: Тейлър Суифт и Травис Келси официално се сгодиха
Instagram пост с над 18 милиона харесвания, диамант за десетки хиляди долари и глобален медиен ефект превърнаха годежа на поп иконата и NFL звездата в събитие с мащаб на суперпродукция
&format=webp)
От „so high school“ до „завинаги заедно“ – любовната история на поп иконата Тейлър Суифт и звездата от NFL Травис Келси преминава в нова фаза. Двамата официално обявиха годежа си, като публикуваха снимки в Instagram във вторник, придружени със закачливия надпис: „Учителката ви по английски и учителят ви по физическо ще се женят“, завършен с емотикон на фойерверк.
Естествено, публикацията на Суифт и Келси вече е харесана над 18 милиона пъти. Снимките показват американския футболист, който е коленичил пред световната суперзвезда, прегръдките и погледите им, както и близък кадър на пръстена – впечатляващ диамант върху златна халка. По данни на US media, цитирани от BBC, бижуто е закупено от Artifex Fine Jewelry, където цените започват от около $29 000.
Флоралната композиция – рози, анемонии, делфиниуми и хортензии, поставени сред гориста обстановка и рамкирани от арки и антични урни – бе определена от флориста Никола Пол като „елегантна, но не прекалено показна“. А колегата ѝ Джеф Лийтъм, работил със семейство Кардашиян, я описа като „прикрита тайна градина с романтичен микс от цветя“.
Връзката на Суифт и Келси започва през 2023 г., когато футболистът опитва да подари на певицата гривничка за приятелство със своя телефонен номер по време на концерт от турнето Eras. В интервю за Time тя от своя страна нарича жеста „страшно смел“. Малко след това двамата започват да се срещат тайно, преди през септември същата година певицата за първи път да бъде забелязана на мач на Kansas City Chiefs. „Когато отидох на този първи мач, вече бяхме двойка“, признава Суифт.
През февруари 2024 г. историята се превръща в сцена от романтична комедия: целувка на терена след победата на Chiefs в Super Bowl и изненадващата поява на Келси на сцената по време на концерт на Суифт в Лондон.
Според бащата на спортиста, Ед Келси, предложението отдавна е било планирано и подготвено и е станало факт преди около две седмици в градина в Лийс Съмит, Мисури. „Щяха да излизат на вечеря, но той ѝ каза: ‘Нека пием чаша вино навън’… и тогава ѝ предложи. Беше прекрасно“, разказва той пред CNN.
След това, естествено, двамата се обаждат на семействата си.
Символиката в Instagram поста на двойката не убягна от зоркия поглед на феновете. Баладата So High School от последния албум на Суифт The Tortured Poets Department звучи във видеото – песен, за която се смята, че е вдъхновена именно от Келси. „Това е пълно затваряне на кръга – песен, написана за Травис, която сега звучи в момента на предложението“, коментира д-р Йона Мърфи, преподавател по английска литература в Huddersfield University и консултант на изложба за Суифт във V&A Museum.
В последния епизод на подкаста New Heights двамата споделят нови детайли за връзката си. Келси признава, че е бил „погълнат от любопитството“ към Суифт още след първия концерт, който гледал, докато тя описва неговата „лоялност и поддържането на приятелства“ като „зелен флаг“ за нея.
Новината доведе до глобален онлайн шок – групи приятели крещят от вълнение във видеа в TikTok, а други фенове признават, че дори са се разплакали от щастие. „Помислих си, че е AI, когато отворих Instagram“, казва Клои, администратор на фен акаунт за Суифт с 74 000 последователи.
Дори президентът на САЩ Доналд Тръмп, известен със своите чести коментари по адрес на поп културата и в миналото в открит конфликт със Суифт заради нейната подкрепа за демократите, този път изненадващо зае примирителна позиция. По време на заседание на кабинета във вторник той определи Суифт като „страхотен човек“, Келси като „страхотен играч и страхотен човек“ и пожела на двойката „много късмет“, пише Politico
Интересът към личния живот на певицата винаги е бил част от нейния публичен образ, често подсилван от самата нея чрез текстове за бившите ѝ връзки и малки „подсказки“ към феновете. „Тя знае ползите от това да поддържа темата жива“, коментира Лора Снепс, заместник-музикален редактор на Guardian.
Фактът, че новината беше обявена в Instagram – вместо чрез традиционни медийни канали – е показателен за начина, по който звездите управляват собствените си брандове и монетизират вниманието. С милиони реакции за часове и глобално отразяване, Суифт и Келси демонстрират как личният живот на знаменитостите се превръща в маркетингов актив с директна стойност – за тях, за марките около тях и за платформите, които хостват съдържанието.
И ако някога се е смятало, че спортът и музиката принадлежат към различни светове, Суифт и Келси доказват, че днес най-големият капитал е вниманието – а то е изцяло резервирано за тях.