Изглежда, че Netflix има първия си касов хит в 18-годишната история на стрийминг компанията, благодарение на KPop Demon Hunters. В неделя конкурентни студия оцениха, че заглавието е оглавило класациите през уикенда с 16-18 млн. долара приходи от билети, съобщава Associated Press. 

След няколко седмици, през които филмът се превърна в едно от най-гледаните заглавия на Netflix за всички времена, платформата го пусна в 1750 киносалона в САЩ, Канада, Австралия, Нова Зеландия и Обединеното кралство за специални прожекции с пеене в събота и неделя.

 Това не е първият път, когато заглавие от стрийминг платформа оглавява класациите за най-много продажби. Всъщност F1“на Apple (разпространяван в американските кина от Warner Bros.) стартира с още по-впечатляващите 57 милиона долара по-рано това лято. Това обаче е първият път, когато Netflix има най-касовия филм в кината, пише TechCrunch. 

Победата идва с някои уговорки, най-важната от които е, че Netflix не обявява сам приходите от продажба на билети. Следователно това не са официални данни от стрийминг платформата, а предварителни оценки за уикенда от други източници в индустрията.

Трябва също така да се отбележи, че уикендът беше спокоен, без големи нови премиери. Освен „KPop Demon Hunters“, най-касовият филм беше „Weapons“, който спечели около 15,4 милиона долара през третия си уикенд в кината. 

KPop Demon Hunters е може би най-големият хит на холивудското лято. Пускането на филма в киносалоните е нетипично за Netflix, чийто фокус върху стрийминг, а не върху киноразпространение, обърна наопаки филмовата индустрия. Друг неприятен момент за Холивуд е, че филмът е разработен и продуциран от Sony Pictures, която впоследствие го продава на Netflix.

Не всички разпространители обаче се съгласиха да прожектират заглавието. AMC, най-голямата верига киносалони в Северна Америка, отказа да покаже филма. Но това не попречи на Netflix да спечели титлата за най-касов филм, която обикновено принадлежи на по-традиционните му конкуренти.

Дейвид А. Грос, който ръководи консултантската фирма FranchiseRe, определи примиерата като „напълно уникално двудневно музикално събитие“. „Възможно е резултатът да бъде още по-висок“, допълва Грос. „Собствениците на киносалони реагират бързо и могат да увеличат капацитета според търсенето.“

KPop Demon Hunters дебютира на платформата в края на юни и в момента е най-гледаният анимационен филм на Netflix.

Филмът се фокусира върху Huntr/x – трио от KPop суперзвезди, които са и ловци на демони. Членовете, Руми (Арден Чо), Мира (Мей Хонг) и Зуи (Джи-йонг Ю), трябва да защитят феновете си и да се изправят срещу най-големия си враг досега – конкурента бой група, съставена от демони.

Хорър хитът на Зак Крегер „Оръжия“ запази силата си в бокс офиса през третия си уикенд, като събра 15,6 млн. долара в САЩ. Заглавието на Дисни Freakier Friday отново остана зад хорър филма, събирайки 9,2 млн. долара в северноамериканските кина.

Двата филма са „истински лъч светлина” за бокс офиса, който клони към „доста тихо завършване“ на лятото, заяви Пол Дергарабедиан – старши медиен анализатор в компанията за данни Comscore. И двата филма, които излязоха едновременно по-рано този месец, отбелязаха спад от 36% спрямо миналия уикенд.

„Фантастичната четворка: Първи стъпки” спечели 5,9 млн. долара в САЩ през петия си уикенд. Филмът се радваше на силен дебют с 118 млн. долара, но отбеляза стабилен спад.

Новият филм Honey Don’t! излезе в 1317 киносалона в Северна Америка с очаквани приходи от 3 млн. долара за уикенда. Филмът се класира в топ 10, точно над The Naked Gun.

В черната комедия Маргарет Куали играе ролята на Хъни О’Донахю, частен детектив от малък град, който разследва поредица от странни смъртни случаи, свързани с църква в Бейкърсфилд, Калифорния.