Новата колекция на Rothy's, която ще излезе на пазара тази седмица, не прилича на нищо, което сме виждали досега от марката за обувки.

Независимо дали са равни, на токчета, едноцветни или в леопардов принт – всички модели са от кадифе.

Всъщност обаче, са направени от рециклирани бутилки за вода, които Rothy's използва за своите класически равни пантофки, пише Fast Company. Когато компанията стартира през 2016 г., бързо създава култ към своите семпли „балеринки“ от текстуриран плетен материал.

Rothy's

През последните 9 години Rothy's се разраства бързо, като излиза извън рамките на равните обувки и включва маратонки, мокасини, модели на токчета и дори чанти, които са с нейната отличителна, лесно разпознаваема материя от рециклирана пластмаса.

Сега компанията разполага с 26 магазина, регистрира печалби и генерира 211 млн. долара приходи миналата година, 17% увеличение спрямо предходната година.

Rothy's

И за да продължи да се развива, се стреми към иновации.

Нейният вътрешен екип от учени и продуктови дизайнери е натоварен със задачата да разработи нови материи, които да отговарят на стандартите на марката за устойчивост и издръжливост, но да изглеждат различно в широк спектър от стилове.

Този нов материал, наречен ReVelvet, прави точно това.

„Изградихме репутацията си върху оригиналния материал от рециклирана пластмаса, но не искаме да спираме дотук. Искаме да можем да създаваме всякакви обувки.“, казва казва Хедър Арчибалд, главен продуктов директор.

Rothy's

Как започва всичко

През 2012 г. Стивън Хотърнуейт и Рот Мартин имат идеята да създадат стартъп за устойчиви обувки, който да произвежда по-женствени модели от кецовете на пазара (например Veja или Allbirds).

Те прекарват четири години в работа с производители, за да стигнат до рециклирани пластмасови бутилки.

След това построяват фабрика в Китай, която да плете горната част на обувките в голям мащаб, използвайки 3D машина без отпадъци.

Оказа се, че цялата тази подготовка си е струвала усилията. Когато Rothy's стартира през 2016 г., обувките на цена 129 долара стават хит. Дамите ги харесват, защото са удобни, екологични и издръжливи (перат се в пералня).

Така стават символ на статус, който изразява ценностите на носещия ги, лесно разпознаваемата горна част е ключов аргумент за продажбите.

Дизайнерите на Rothy's използват рециклирания материал, за да създадат всичко – от маратонки и сабо до токчета за дамите и мъжки мокасини.

Rothy's

В търсене на нови предизвикателства

С течение на годините Rothy's се насочва и към други материали.

Фелис Гунаван, главен разработчик на материалите казва, че е възможно да се създадат различни текстури чрез включване на други материали в рециклирания полиестер.

Например, чрез втъкаването на коноп и органичен памук, Rothy's разработва текстура, подобна на лен, за летни сандали и чехли. Чрез втъкаването на мериносова вълна, създава по-топла текстура за сабо и ботуши. Но тези промени са доста фини.

„Искахме да се предизвикаме да създадем нещо, което да изглежда още по-различно“, казва Гунаван.

В продължение на две години проучва пазара за текстилни производители, които създават интересни материали. Добрата новина е, че има много такива компании.

„В момента има много иновации в областта на устойчивите материали. Това се случва както в малки стартиращи компании, така и в големи.“

За Гунаван е важно да намери материал, който да отговаря на строгите стандарти на Rothy's. Компанията разполага с лаборатория в Китай, която се занимава с тестване на издръжливостта. Освен това трябва да работи с компания, която може да произвежда материала в големи количества.

Правилният залог

В крайна сметка Гунаван намира материала, който ще се превърне в ReVelvet, и се уверява, че влакната ще работят безпроблемно в 3D плетачните машини в Китай.

Арчибалд и дизайнерският екип се заемат да създадат шаблони, които да пасват на ReVelvet.

Тъй като кадифето може да има по-официален вид, създадават обувки с остри пръсти, които изглеждат добре с вечерна рокля, и мокасини, които се съчетават с офис облекло. И понеже кадифето може да изглежда и уютно и топло, създават и модел тип сабо.

Оказа се, че моментът е идеален: кадифето е на мода.

Тази есен ще го видите в сака, вечерни рокли и дори панталони.

„Беше чист късмет. Нямаше как да знаем, че тези обувки ще бъдат толкова модерни в момента.“, казва Арчибалд.

Този малък късмет окуражава екипа да продължи да иновации. Гунаван постоянно следи за нови екологични материали, които се появяват на пазара и могат да се използват. А Арчибалд е ентусиазиран да ги превърне в нови модели.

„За известно време Rothy’s се асоциираше с много специфична естетика. Но с развитието ни искаме да бъдем познати като марка, която създава устойчиви, издръжливи обувки с най-различни текстури и силуети. Един ден може да създадем нашата версия на кожени обувки или дори сатенени сватбени обувки.“, гледа напред в бъдещето Арчибалд.